Kom maar op! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Kom maar op! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Kom maar op!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

11 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Hoi hoi allemaal,

Als eerste bedankt voor alle reacties. Echt super om jullie reacties te lezen.

Hier gaat alles zijn gangetje. Morgen richting Byron Bay met de surftour. Ik moet zeggen dat ik er echt erg veel zin in heb, Sydney heb ik nu toch wel een beetje gezien. Weer wat anders, nieuwe mensen ontmoeten. Ja dat wordt helemaal top!

Ik zal jullie nog even een update geven van de laatste paar dagen. Afgelopen dinsdag hebben we een regeldag gehad. Ik heb nu een bankrekeningnummer, sofinummer en een extra zorgverzekering. Dus als er hier iets gebeurd dan kan ik het eventueel hier zo weer terug vragen. Wel zo handig, want als ik dat helemaal moet gaan regelen via mijn zorgverzekering in Nederland.

Woensdag zijn we naar de Blue Mountains geweest. Dat was echt zo prachtig. En daarbij heb ik mijn eerste echte levende kangoeroe gezien. Meteen even een paartje foto's maken! Echt super! En ik hoop er nog veel meer in het wild te gaan zien.
Bij de Blue Mountains werden we bovenaan gedropt en moesten we de rest gaan lopen. De trap naar beneden bedraagde 100 trede en deze waren ook best wel stijl (pat nog stijler dan de trappen van de chinese muur). Maar ons Nienke kan dat allemaal goed. Ik vond het heerlijk om daar zo te lopen. Lekker door de natuur heen. En een erg mooie natuur kan ik je wel vertellen. En daarna zijn we naar een ontzettend mooi uitkijk punt gegaan waar echt zo duidelijk te zien was waarom het daadwerkelijk ook de Blue Mountains heten. Ik zal zo snel mogelijk proberen om foto's ergens weg te zetten. En voor wie nu al nieuwsgierig is, even googlen.
's Avonds zijn we op stap geweest. We zijn naar O'Malleys geweest. Daar wordt live muziek gedraaid en op deze manier konden we lekker kletsen met de groep.

Donderdag hebben we niet zo erg veel gedaan. Eerst hadden we uitgeslapen, want iedereen was al gebroken. En daarna heb ik samen met 3 andere gezocht naar een wasserette. En wij hebben serieus heel Sydney doorgelopen op zoek naar iets. En wat bleek nu, er zit er 1 op zo'n 300 meter afstand van ons hostel. Uitiendelijk dan ook maar de was gedaan in ons hostel zelf.
's Avonds zijn we weer op stap geweest, weer naar O'Malleys. Het was 1 grote bende. Maar wel zo gezellig. Dit kwam omdat dit de laatste avond was dat we met z'n alle samen waren (alle 8 ). En dit moesten we natuurlijk wel even vieren.

Vrijdag zijn we wat rond gaan lopen in Sydney zelf. We wilden naar het Opera House gaan, maar dit is niet gelukt. Gelukkig dat ik deze al gezien had ;).

Zaterdag heb ik samen met Evelien (een meisje van australianbackpackers) gewinkeld. op zoek naar oranje spul, zodat we deze konden aantrekken 's avonds naar de wedstrijd. Ook zijn we naar Chinatown geweest. Een groot overdekt winkelcentrum. Daar heb ik nog maar even een hele lekkere dikke trui gekocht. Want mijn vestje is toch niet zo heel erg warm. Nu heb ik een mooie aussies trui :D. En 'a avonds natuurlijk naar de wedstrijd geweest. Om heel eerlijk te zeggen was de wedstrijd zelf bagger, maar de sfeer was wel zo gezelilg. Je leert zo snel en gemakkelijk nieuwe mensen kennen. Zo heb ik een baan aangeboden gekregen als oppasser. Maar dit gaan we nu nog niet doen, omdat ik straks lekker mee ga op surftour.

Vandaag ga ik niet zoveel doen. Lekker op mijn gemak mijn backpack inpakken en vanavond op tijd naar bed.
De eerste week Australie is echt super en ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik met australianbackpackers mee ben gegaan. Je maakt erg gemakkelijk contact met iedereen dat wel, maar het was lekker vertrouwd op deze manier. Straks de wijde wereld in om het zo maar te zeggen.
En de groep waar ik mee was, was wel zo gezellig. Dat had ik ook nooit gedacht. Echt iedereen kon het goed vinden met iedereen. Echt super!

Ik moet zeggen dat ik nu wel erg benieuwd ben na wat Australie mij nog meer te bieden heeft. KOM MAAR OP!


Liefs Nienke

  • 11 Oktober 2009 - 08:02

    Hans:

    De wedstrijd was inderdaad niet om aan te zien. Maar toch leuk dat je er bij was.
    Heb je de kangoeroe nog geaaid? Of word je dierenoppasser?
    Alle gekeheid op een stokje. Weer een mooi verhaal Nienke en wij genieten mee.

  • 11 Oktober 2009 - 09:36

    Lisette:

    Hey Nienie,

    Heb je niet tegen de persoon gezegd, die jou daat oppasbaantje aanboodt, of het niet na de surftour kan?
    Echt gaaf, dat je nu al baantjes aangeboden krijgt!

    Alles wat je ook ziet(en vooral die Kangeroo) lijkt me zo mooi. Misschien ga ik je nog wel een keer achterna, dan kan ik ook zeggen, dat ik op Ausieland ben geweest!

    En ja, je moet ZELF je was doen, geen mamsie die het voor je doet(ja oke, de wasmachine doet het meeste werk;))

    Hier is het wel oke, ik heb gisteren het verjaardagfeest van pap gehad en als jij nog in Nederland was, had ik JOU gewoon uitgenodigt!

    Ik hoop dat je nog heel veel plezier hebt in Ausieland en je boft echt met dat je met een surftour mee mag. STIENKER!

    Toedeledoki! Ybf

  • 11 Oktober 2009 - 09:47

    Ad:

    Goofy-style..?

    Je snapt het straks wel...

  • 11 Oktober 2009 - 12:15

    Floor:

    Nienke!!
    Echt super dat je het zo naar je zin hebt, ben toch wel jaloers hoor!

    Hier gaat alles goed (heb weer een paar mooie verhalen voor je!) De vloer onder jouw tapijt is echt mooi btw. En met Boefje is het ook goed, Jordan had gezegd (en Peter ook) dat het leuk daar heeft en geen last van die andere katten.

    Nou, succes met surfen (ben benieuwd hoe snel je het kan!) en miss zijn daar wel lekkere surfdudess;)

    Kusjess

  • 12 Oktober 2009 - 11:26

    Nienke:

    Nu ik al die verhalen van je lees baal ik steeds meer dat jij daar zit en ik hier haha. Het lijkt me allemaal echt super!! Ben erg benieuwd wat je nog meer mee gaat maken :)

  • 12 Oktober 2009 - 17:29

    Elmarije:

    Hey Nienke, wat een gave verhalen allemaal! Ik ben jaloers!:D Heeel veel plezier nog! Ik volg graag je verhalen mee!
    Liefs, xx

  • 13 Oktober 2009 - 19:48

    Gaab, Jel & Chris:

    hoi hoi!!

    echt super gaaf dat je die kangeroe hebt gezien!
    we hopen dat je surf tour goed gaat! :)
    wel sexy jongens spotte he;)
    jel & ik hebben al 4 keer jou pasta op! (A)
    chris zit hier & mis jou heel errig! :P

    heeeeeeel veel plezier nog! & we horen snel van je!!

    DIKKE KUS!! (K)

  • 14 Oktober 2009 - 11:06

    Pat:

    jezus nog stijler dan de trappen van de chinese muur! Dan moet het zweet wel over je rug gelopen zijn of niet? :P Ben blij dat je het naar je zin hebt! :)Fijn dat je snel contact maakt met iedereen, is wel makkelijk hoor, je weet het maar nooit wanneer je elkaar weer tegenkomt en gezellige dingen kan gaan doen! Hoe is het trouwens met die knappe mannen? Want dat is natuurlijk ook interessant om te horen!!!
    Nu ben je waarschijnlijk bezig met surfen, en geen nieuws is goed nieuws dus ik verwacht dat je nog niet opgegeten bent door haaien of omgevallen bent op je surfboard..Veel plezier nog en ik hoor snel van je!!! ;)
    Dikke Kus

  • 14 Oktober 2009 - 17:03

    Kirsten :

    Nien, wat een leuk verhaaltje! Het enthousiasme spat er echt vanaf! (niet sarcastisch hoor :P)

    Wel vertellen hoe het surfen is gegaan hoor!

    Kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 16841

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: