Nieuw Zeeland deel 1 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland deel 1 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland deel 1

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

19 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi Allemaal,

Vandaag eindelijk een berichtje vanuit Nieuw Zeeland. En ik kan jullie nu al vertellen dat het hier echt helemaal geweldig is. Wat een mooie natuur heeft Nieuw Zeeland zeg. Maar ik zal natuurlijk eerst even bij het begin beginnen.

De paar dagen die ik nog in Sydney had heb ik voornamelijk besteed met dingen op te zoeken voor mijn reis naar Nieuw Zeeland. Wat kan ik daar allemaal verwachten? Hoe zou het gaan als ik met de Kiwi Experience mee ga? Hoe is de temperatuur? Etc. Verder heb ik nog wat kleine inkopen gedaan voor Nieuw Zeeland. Toen ik 's avonds wat wilde gaan eten kwam ik heel gezellig twee Nederlandse meiden tegen die bij mij op de kamer sliepen in het hostel. Na wat gekletst te hebben vroegen de twee meiden of dat ik gezellig mee pizza ging eten beneden in het hostel. Omdat ik anders noodles in het vooruitzicht had, vond ik dit wel echt een prima idee. Dus wij hebben lekker pizza gegeten en daarbij lekker wat wijn gedronken. En dan ook weer echte wijn en geen goedkope toellie. Het was echt super gezellig. Alleen had ik al voor die avond de bios geboekt. Ik wilde heel graag naar Alice in Wonderland gaan en omdat ik 's middags nog niks voor de avond had gepland, dacht ik dat ik dat wel zou kunnen doen. Zo zie je maar je moet eigenlijk niks boeken. Ik toch naar de film geweest, want er was immers al voor betaald en daarna ben ik die meiden weer gaan opzoeken in de kroeg. Ik dacht we doen even 1 biertje, maar daar bleef het niet bij. Het was namelijk zo gezellig. Op een gegeven moment dacht ik van ik moet nu echt gaan slapen want ik moet morgenochtend al vroeg met het vliegtuig mee.
Op woensdagochtend vroeg mijn bed uitgekomen en op naar het vliegveld. Ik vond het wel weer een beetje spannend, want er kwam nu natuurlijk weer een heel nieuw avontuur aan. Maar eenmaal aangekomen in Nieuw Zeeland was alles natuurlijk weer helemaal geweldig. Met de bus kon ik heel gemakkelijk in de binnenstad van Auckland komen, waar ik Gerald ben gaan opzoeken in het hostel. Erg gezellig om Gerald weer te spreken. We hadden weer genoeg te bespreken in ieder geval.

Op donderdag hebben we allebei eerst uitgeslapen, want ik was nog ontzettend moe van de dag ervoor en aangezien onze hostel kamer geen ramen had werden we ook niet gewekt door het licht van buiten. Daarna hebben we wat door Auckland heen gelopen. We vonden zelfs een shop waar ze wat Nederlandse spullen verkochten. (lees Nienke ging meteen door het lint: oeeee gevulde koeken, oeeeeee stroopwafels :)). Daar heb ik dan ook maar meteen lekkere gevulde koeken gekocht. En ik kan je vertellen dat ze echt heerlijk waren :D.
Ook hadden we even onze plannen bij elkaar gelegd, wat we allemaal wilde gaan doen en hoe dat we het moesten doen met onze bussen. We hadden namelijk allebei een andere buspas gekocht. Ik reis met de Kiwi Experience en Gerald reist met de Magic Bus. Omdat niet alle plaatsen hetzelfde zijn wordt het soms dus even wachten op de ander in een bepaalde plaats. Laten we hopen dat het allemaal goed gaat komen. Wij dachten namelijk ook dat het dus gewoon busje opstappen was en dat je dan vervolgens in de plaats van bestemming er weer uit kon stappen, maar dit bleek even iets minder waar. Dit omdat je echt veel activiteiten met je bus onderneemt. Hier kan je dan voor kiezen en vaak ook met wat korting. Helaas dus niet zoals de Greyhound in Australie.
Vrijdag de 12e vertrokken we dan, weg uit Auckland, want in twee dagen tijd hadden we dat echt wel gezien. Het is gewoon maar weer een andere stad. Niet heel erg bijzonder eigenlijk. Ik op weg naar Mercury Bay om daar te overnachten en Gerald op weg naar Rotorua. Dus we zouden elkaar de volgende dag weer zien in Rotorua.
Mijn busreis verliep goed en leuk. Beetje kennis maken met de mensen in de bus en voor de rest gewoon echt genieten van het uitzicht, want wat heeft Nieuw Zeeland een mooie natuur zeg. Onderweg zijn we nog gestopt bij een standje waar je als je er een grote kuil graafde, er onder ontzettend warm water zat waar je lekker in kon gaan liggen. Op die manier had je je eigen spa. Daarna zijn we naar het ‘mooiste’ strand van Nieuw Zeeland gereden. Iedereen was al vooruit gelopen en ik was gezellig aan de klets met een Deense jongen en toen zijn we door ons geklets eerst nog de verkeerde kant opgelopen. We kwamen toen op een verlaten strandje uit. Ook ontzettend mooi, maar we kwamen toch al snel tot de conclusie dat dit niet het strandje zou moeten zijn. Dus wij weer verder gelopen en uiteindelijk zagen we gelukkig iedereen liggen op het strand. Genoten van het strand en de zon.
’s Avonds weer gekletst met iedereen en toen heb ik ook een Nederlandse meid leren kennen die in Mercury Bay opstapte op de bus. Erg gezellig.

Op zaterdag zijn we met de bus richting Rotorua gegaan. Het uitzicht in de bus was echt super mooi. En in Rotorua zou ik Gerald weer zien. Onderweg hebben we nog een tussenstop gemaakt bij mijnen. Hier zochten de mensen vroeger naar goud in de bergen. We hebben door de tunnels heen gelopen. En daarna zijn we door gereden naar Rotorua. Eenmaal aangekomen in Rotorua heb ik daar samen met Gerald de stad verkent. Rotorua staat bekend om zijn geisers. Er komt daar door heel de stad rook uit de grond en ook warm water. Maar het stinkt daar voornamelijk, vanwege die geisers. En ’s avonds hadden we een uitstapje geboekt naar de Maori’s. Ik wilde namelijk erg graag weten hoe dat deze mensen leefden en alles. Iedere bus had ook een ‘ Chief’ en ik had er even voor gezorgd dat Gerald onze ‘Chief’ werd. Hij moest bij de beginceremonie aanwezig zijn. De Maori’s voeren dan een kwaade dans op en je mag dan niet lachen. Hij heeft zijn taak volbracht ;). Daarna konden we met de mensen kletsen, zodat er meer over de cultuur te weten kon komen. Hierna voerden ze een Haku op en als laatste kregen we nog echt Maori’s eten. Al met al een geweldige ervaring.

Op zondag vertrok mijn bus weer richting Waitomo. Onderweg zijn we nog gestopt bij een konijnenscheerderij. Ze hadden daar erg grote konijnen die net als schapen om de zoveel tijd gescheerd moesten worden. Het was daadwerkelijk echt te komisch voor worden. Een konijn moet natuurlijk vast gelegd worden anders loopt hij weg. Dus dat konijn wordt zo op een scheerbank gelegd, vast gemaakt en vervolgens wordt hij geschoren. In het begin vond ik het wel erg zielig, maar toen zij vertelde dat de konijnen geschoren moesten worden omdat ze anders dood zouden gaan vond ik het toch wel oke. In Waitomo aangekomen hebben we nog een bushwalk gedaan. Onze buschauffeur nam ons mee het bos in.
Waitomo staat bekend om zijn grotten en dat je er kan black water raften.

Maandag moest ik al erg vroeg mijn bed uit om te gaan black water raften. Het was een erg bijzondere ervaring, omdat je de grotten in gaat en met een rubbere band ga je zo de grotten door. Het water was echt ijskoud, maar dat kon de pret niet drukken. Ik had er alleen iets meer van verwacht achteraf. Na het black water raften weer in de bus gestapt op weg naar Taupo. Hier zou ik gaan skydiven!!!! Maar eerst hadden we nog een korte stop bij de huka falls. Dit was een ontzettend mooie waterval.
Tegen half 5 werd ik opgehaald van mijn hostel om te gaan skydiven. Ik was er eigenlijk heel erg nuchter onder vond ik zelf. Zelfs toen ik in dat pak werd gehesen en toen ik het vliegtuig instapte. Ik had gekozen om uit het vliegtuig te springen op 15.000 ft (5 kilometer) en op 12.000 ft hadden we nog even een stop omdat er toen een andere jongen uit moest. Toen hij er eenmaal uit sprong schoot mijn hart toch wel in mijn keel. Ik dacht en ik moet nog hoger en daarna moet ik er uit :S. Toen ik er eenmaal uit moest, heb ik gewoon mijn verstand op nul gezet en ja je hebt eigenlijk niet veel keus dan maar gewoon uit dat vliegtuig te springen. Nou jeetje wat een adrenaline kick was dat zeg! Het was wel zoooooooooooooooooooooooooo gaaf. Echt niet normaal. De vrije val duurde 60 sec. maar voor mijn idee was het echt zo voorbij. Ook heb ik het laten opnemen op video dus iedereen kan straks als ik thuis kom mijn video komen bekijken :D. Wat kicken was het! Ik kan het gewoon niet omschrijven. En als dan eenmaal die parachute open gaat en je kan genieten van het uitzicht GEWELDIG! Zo super mooi.
’s Avonds nog even een drankje gedaan en toen maar lekker in mijn bedje gekropen van deze indrukwekkend dag.

Dinsdag hadden we eigenlijk een hike door het vulkaan gebied in Taupo, maar ik was wel zo moe van de dag ervoor dat ik dit uiteindelijk niet heb gedaan en waar ik achteraf heel erg veel spijt van heb gehad omdat dit ontzettend mooi moest zijn geweest. Ik heb wel lake Taupo bezocht en we zijn naar een hot water bron geweest. Dit was ook ontzettend mooi en erg warm als je bij de waterval ging zitten. Als je iets verder het meer in ging dan was het water bovenaan heel warm en verder naar beneden steeds kouder. Een apart gevoel. Hier nog erg mooie foto’s geschoten.

Woensdag ben ik weer verder gegaan richting River Valley. Dit ligt echt in de middle of nowhere, maar wel echt met super mooie natuur. Hier heb ik eigenlijk ook niet zoveel gedaan als van de natuur genoten. Wel hebben we St. Patrick Day gevierd wat hier een grote happening is. Ik had even gevraagd wat het precies in houd en het is de Ierse manier van Koninginnendag vieren. Vanwege de vele Ieren hier vieren ze het dus ook hier. Die meneer Patrick is een heilige en ze vieren zeg maar zijn dag. Dat was een erg gezellig feestje in ieder geval.

Dondag zijn we richting Wellington vertrokken. Hier hebben we gestopt in een plaatsje waar ze een echt Nederlands winkeltje hadden. Ze hadden er echt van alles, van Nederlandse kaas, tot drop, tot Nederlandse mayonaise. Je kon het zo gek niet verzinnen of ze hadden het wel. Ook chocolade letters van Sinterklaas en pepernoten (ja geloof dat ze hier nog een beetje achterlopen ;)). Dus ik heb heerlijk drop gekocht en en en de Ruyter vlokken. O wat heb ik die gemist. Heerlijk! Tegen de avond in Wellington aangekomen en daar weer Gerald gezien.

Vandaag in Wellington rond gewandeld, naar het museum geweest. Ze hebben hier een hele voorstelling van Anne Frank wat erg interessant was en voor de rest niet zo veel eigenlijk. Morgen gaan we richting het zuidereiland. Daar heb ik heel erg veel zin in, omdat echt iedereen die we hier tegenkomen zegt dat het zuidereiland zoveel mooier moet zijn. Ik kijk er echt naar uit.
Dit was het wel denk ik. Toch een heel verslag geworden en mijn laatste weekjes zijn nu toch echt in gegaan. Nog vier weken te gaan :S!

Liefs Nienke

  • 19 Maart 2010 - 14:04

    Lisette:

    Hey Nien,

    Jij hebt zoveel leuke dingen gedaan, die zou ik ook nog wel eens willen doen. Zo gaaf dat skydiven, alleen ik zou het nooit doen, want daar heb ik iets te veel hoogtevrees voor.

    Jammer dat je over vier weken, alweer naar huis moet. Maar ik weet dat al je vrienden/vriendinnen(waaronder ik) je heel erg zullen verwelkomen en aan je lippen zullen hangen over alle verhalen en foto's/films die je ons laat zien.

    Ik mis je! Lisette

  • 20 Maart 2010 - 09:59

    Nicole:

    heeej nien... zoo dat is weer een behoorlijk verhaal ! Leuk om allemaal te lezen wat je meemaakt.. want dat is nogal wat zeg! Tof meid.. geniet er nog 'even' van !!
    liefs
    xxx

  • 21 Maart 2010 - 15:55

    Anouk:

    Nou, dat was weer een hele zit om je verhaal te lezen. Ik zie weer eens groen...!!! Zo stoer dat je uit een vliegtuig bent gesprongen! Go Nienke! Over een paar jaar ga ik eens zien waar je het allemaal over gehad hebt hier...! Geniet van je laatste weekjes daar meis! Kus, Nouk

  • 24 Maart 2010 - 05:10

    Fabie:

    hahah jij met die gevulde koeken van je

  • 24 Maart 2010 - 11:56

    Kirsten :

    Ik wil ook skydiven!!! :O
    Ben erg benieuwd naar je filmpje!!

    Nou, als je de komende vier weken nog net zo veel vette dingen doet als je hier weer hebt beschreven, vrees ik dat ze zo om zullen zijn! Geniet er van!

    X.

  • 26 Maart 2010 - 08:59

    Pat:

    SPECIAAL VOOR NIENKE:

    Kus Pat :)

  • 31 Maart 2010 - 10:26

    P:

    Jo man, waar blijft deel 2?
    Laat de mensen hier is weten wanneer je naar huis komt ;) en waar je allemaal mee bezig bent? Kus pat en erk

  • 02 April 2010 - 17:10

    Vera:

    Nien wat is het toch allemaal GAAF! Ik zou nog maar eens even goed nadenken voor je terugkomt.. haha nee hoor, wij zullen blij zijn als je er weer bent, maar geniet er nog maar even extra veel van!

    X Veer

  • 06 April 2010 - 19:02

    Sor:

    IK WIL OOK SKYDYVEN!!!!! heel erg jaloers dus!!!

    kus!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 16830

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: