Verder reizend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Verder reizend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Verder reizend

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

08 Maart 2010 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Mijn laatste berichtje is alweer van meer dan een maand geleden dus ik dacht ik zal weer eens hier op plaatsen (na aandringen van pat en lin ;)).
In mijn laatste verslag was ik gebleven bij het feit dat de jongens op bezoek waren gekomen. Naja op bezoek, ze zijn leuk 4 weken gebleven. Wat voor mij heel erg leuk en mooi was. Ik had op deze manier erg veel aanspraak met ze en ik heb heerlijk gegeten die 4 weken, want we hebben de zondagavond traditie (van mij dan) erin gehouden door extra lekker (luxe) te eten, heerlijk!
Die vier weken zijn dan ook omgevlogen en spijtig genoeg zijn ze 2 weken terug dan ook vertrokken, want zij gingen verder met reizen en ik ging verder met hard werken :).

Ondanks dat ik het ontzettend leuk heb gevonden op de boederij is er ergens die weken een keerpunt voor mij geweest. Ik vond het op een gegeven moment niet meer leuk om er te werken. Misschien ook omdat ik meer aan het poetsen was (en zeg nou zelf, poetsen is nou niet echt mijn ding (sorry Lin ik denk niet dat het verstandig is als ik straks bij jou kom poetsen:P)) dan met de kinderen bezig zijn. Dit kwam natuurlijk ook merendeels omdat de kinderen naar school toe moesten, maar er was in die vier weken dat ik bij de mannen zat ook erg veel veranderd naar mijn idee. Ik was er echt voor het poetsen en als Mathilda dan op maandag en donderdag thuis was van school en ik heel erg leuk met haar kon spelen dan deed Emma (bazin) dit zelf, wat ik heel erg jammer vond. Ik had namelijk voornamelijk op die baan gereageerd omdat ik dan met de kinderen bezig kon zijn.
Ook is er tussen de jongens en Emma en James een voorgeval geweest wat denk ik ook de relatie tussen mij en Emma en James heeft verslechterd. Zij hadden namemlijk met de auto tegen een vangrail aangezeten, geheel perongelijk, maar dit niet verteld. Hier zijn ze dan uiteindelijk wel achter gekomen en natuurlijk (erg begrijpelijk) boos op Brian en Fabian geworden. Emma en James keken mij hier uiteindelijk ook heel erg op aan, omdat ik het hen ook niet had verteld. Maar ik vond eigenlijk dat het de verantwoordelijkheid van Brian en Fabian was om dit te vertellen.

Goed Emma en ik hadden hier toen overgepraat. over de auto etc, en toen kwam duidelijk naar voren dat ik toch iets meer inzicht moest creeren in het poetsen. Maar hoe hard ik ook mijn best deed, ik had altijd het idee dat ik het toch niet goed deed. En op een gegeven moment had ik zelf zo iets van ja dan ga je het maar lekker zelf doen. Niet een geheel goede houding van mezelf, i know, maar dat krijg je op een gegeven moment. En daardoor ging het natuurlijk alleen nog maar slechter.
Ik wilde de moed natuurlijk niet opgeven, want ik had tenslotte nog maar 4 weken te gaan, waarvan 1 week lekker op 'vakantie'.

In de vakantie (afgelopen week) is er iets geknapt bij mij. Ik kon het eerlijk gezegd gewoon niet meer aan. Ik een gesprek met Emma gehad en zij vond het eigenlijk ook maar beter als ik zou gaan. Nou duidelijker kan je het niet hebben. Dus ik had besloten dat ik weg zou gaan bij de familie en de drie weken niet meer zou volmaken.
Aangezien ik over 4 weken wel Bali al heb geboekt, moest ik dus gaan bedenken wat ik dan in die vier weken zou willen doen. Toen dacht ik aan Nieuw Zeeland! Ik zou het eerst eigenlijk na Bali doen, maar dat heb ik nu naar voren geschoven. Dit omdat ik nu natuurlijk wat geld ga missen (wat ik wel berekend had) en het weer in Nieuw Zeeland is nu beter dan straks later in april.
Omdat het niet zo goed ging bij de familie moest ik mijn ei kwijt en ik belde Gerald en vertelde over mijn idee van Nieuw Zeeland en hij vond het echt helemaal geweldig! Dus nu hebben we besloten om gezellig met z'n tweeen te gaan rondtouren in Nieuw Zeeland! Heb er nu al zin in!
Woensdag ga ik met het vliegtuig richting Auckland en vanuit daar ga ik het noorder en het zuidereiland verkennen met de bus. Dus nu komen er weer veel reisverslagen aan.
Na Nieuw Zeeland ga ik begin april lekker voor 2 weken naar Bali en dan kom daarna al helaas helaas naar huis. Dit omdat het gewoon zo hard hier gaat met mijn geld en om heel eerlijk te zeggen verlang ik ook wel ergens af en toe naar thuis.

Ik moet zeggen dat ik echt met een dubbel gevoel vandaag afscheid heb genomen van de familie! Ik heb er echt een top tijd gehad en ik had het echt niet willen missen. Ik heb kunnen zien hoe de mensen hier op een boerderij leven, ik heb van het eten kunnen genieten (dat was niet altijd genieten kan ik je vertellen. Laat ik nou twee dingen niet lussen bonen en olijven en wat stopte Emma in alle maaltijden, juist ja bonen en olijven.). Maar ik ben ook super blij dat ik weer verder kan gaan met reizen! Ik had het daar ook wel een beetje gezien. Ik ga genieten van Nieuw Zeeland en het wordt helemaal top!

Dat was het voor nu denk ik!

Liefs Nienke

  • 08 Maart 2010 - 12:06

    Lin:

    hej lieve nien
    wel jammer dat t zo gelopen is met je familie, maar wel goed voor je dat je nu voor jezelf heb gekozen.
    ik zou zeggen geniet lekker van new zeeland met gerald en ik hoop nu zeker wel wat meer verhalen hoor ;)

    Een hele dikke kus van mij

    ps: je hoeft niet meer komen te poetsen hoor;)

  • 08 Maart 2010 - 12:52

    Gerald:

    Yeah were going to Nieuw Zeeland!! ;) Was leuk om je verslag te lezen en heb nu wel een beetje een idee wat er allemaal gebeurd is denk ik.. en zo niet dan kun je de rest woensdag invullen ;) Herinnert me trouwens eraan dat ik ook weer eens ff moet schrijven voordat we NZ gedaan heb, maar goed zorg voor later! Ik zie je woensdag in Auckland! :P

    X

  • 08 Maart 2010 - 15:35

    Lisette:

    Hey Nienke,

    Je hebt er wel een nieuwe ervaring bij(het werken als aupair).
    Wel gaaf dat je naar New Zealand gaat! Daar woont mijn beste vriendin van groep 8.
    Maar ben vreselijk jalours dat jij er naartoe gaat. Ik moet maar afwachten, of ik er OOIT kom.

    Ook wel zeer jammer, dat je niet op mijn verjaardag komt! Maar ik zie je hopelijk gauw weer en dan gaan we het samen alsnog vieren!

    Toedeledoki! Lisette

  • 08 Maart 2010 - 16:54

    Ad:

    2 weken Bali...
    Ik ben niet snel jaloers, maar nu...

  • 08 Maart 2010 - 20:39

    Kirsten :

    Aaah Nienke!
    Wat jammer!! Nouja, wie weet ben je er als je straks in Nieuw Zeeland staat alleen maar blij om! Ik ben wel weer erg benieuwd hoe het daar zal zijn! En dan dus door naar Bali? Dus dan verlaat je Australie echt voor "altijd"?

    17 April in Qontrol, ben je dan terug? :P haha!

    Geniet er weer van dude!
    x.

  • 09 Maart 2010 - 09:23

    Nicole:

    Heeej Nien, inderdaad leuk om weer iets van je te horen.. zat al te wachten op je verhalen! Jammer dat het niet helemaal gelopen is zoals je had gehoopt, maar wel super tof dat je nu naar nieuw zeeland gaat.. en dat je een mattie hebt om mee te gaan !! Ik wens je heel veel plezier in nieuw-zeeland !! liefs xxx Nicole

  • 09 Maart 2010 - 19:59

    Eelco En Nienke:

    Goh Nien, zo uitgerekend kom je al vrij snel weer terug naar huis. Dan moeten we elkaar maar weer opnieuw voorstellen hoor. Balen van die familie maar nu kun je weer doen waarvoor je daar naartoe bent gegaan. Lekker rond reizen en mooie verhalen schrijven naar ons. Heel veel plerzier in Nieuw Zeeland en we kijken uit naar je volgende verhaal!

    Groetjes, Eelco en Nienke.

  • 10 Maart 2010 - 12:12

    Pat:

    Pffff wat een verhaal ;)
    Nee hoor. Goed dat je weer lekker gaat reizen en jammer dat het niet meer leuk was bij het gezin. Maar goed, van werken is nog nooit iemand slechter geworden. Maar nu lekker weer even genieten voordat het echte leven begint!
    En ik verwacht nog een reactie op de update uit Roosendaal! :D Hahaha.
    Terwijl ik dit typ zit jij al in New Zealand! Schande. Maar wel lekker hoor. Neem iets moois mee voor me.
    Uit Australie, New Zealand en Bali ej :P
    Kom je nu eerder als 15 mei naar huis of wat?
    Het begint hier ook mooi weer te worden dus dan ben je straks precies op tijd!
    Nouuuu da wast weer. Ik ga ook maar weer eens verder werken/typen/bellen.

    KUS PAT en erik ook

  • 11 Maart 2010 - 10:00

    Heej Schat!!:

    Wat een gedoe... klinkt een beetje bekend eej met het mieke verhaal.
    Nou ik ben wel blij dat je eerder naar huis komt hoor!!! Kunnen we eindelijk weer eens samen daten en kan je ons huisje komen bekijken.
    Ik probeer jou al een hele tijd op skype te vinden maar ik kan je nergens vinden.... wat is jou skype naam toch??? ONvindbaar haha.

    Nou meid ik kijk er weer naar uit om je verhalen over nieuw zeeland te lezen. geniet er nog maar heeeeeel heeel erg van want voor je het weet is het allemaal weer voorbij.

    Dikke kus,

    Sor

  • 11 Maart 2010 - 16:12

    Miek Vd Bergh:

    heej nientje, het houdt je wel flexibel hè!Veel plezier in N.Z.
    Liefs

  • 15 Maart 2010 - 13:59

    Lisette:

    Ik zou ook graag naar New Zealand willen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 16826

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: