Surfchick - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Surfchick - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Surfchick

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

17 Oktober 2009 | Australië, Brisbane

Hoi!

Weer bedankt voor alle reacties!
Ad: Dat ik hem eigenlijk nog steeds niet snap na de surftour. Is dat heel erg of niet?

Floor: Nu moet ik zeggen dat ik wel heel erg benieuwd ben naar jou verhalen. Kan je ze niet even mailen? Lijkt me leuk ;)

Pap: Helaas geen kangoeroe geaaid, zou wel willen, maar ik denk niet dat ze dat goed vinden. hahaha

Kirsten: Surf tour was echt super! Er staat al een foto op mijn hyves, de rest volgt.

Gaab, Jel en Chris: Jullie vermaken je wel zonder mij merk ik ;). Ik doe jullie ook erg missen hoor. En gewoon al 4 keer mijn pasta op. Dat is zomaar eens een compliment voor de chef al zeg ik het zelf :D.

Pat: Alles prima hier, de mannen zijn kwijt denk ik haha. Nee ik vermaak me prima. Oja en geen surfdude hier te bekennen hoor. Erg jammer hahahaha!


Nou de surf tour zit erop. Dat waren vijf heel erg slopende, maar vooral leuke dagen.

Maandag zijn we vertrokken met de bus richting het noorden. We hebben ongeveer 6 uur in de bus moeten zitten en toen kwamen we bij het eerste kamp aan. Dit kamp was echt in de middel of nowhere. Ik had zelfs geen bereik op mijn mobiel. Maar geen probleem. Toen we daar aankwamen hadden we meteen onze eerste surfles. We kregen uitgelegd hoe dat je op je plank moest gaan staan en wanneer. En na de uitleg mochten we onze eerste golfjes gaan pakken. Dit was toch iets lastiger dan ik dacht, maar met behulp van de crew heb ik toch al de eerste les kunnen staan (en ook veel gevallen) op mijn bord. Echt ontzettend gaaf!
's Avonds lekkere bbq op en daarna gingen we nog met z'n alle bij het kampvuur zitten. Helaas helaas waren er veel mensen erg moe, waardoor wij met z'n vijven (allemaal Nederlands) gezellig overbleven hahha.

Dinsdag ochtend weer redelijk op tijd uit mijn bed, om weer te gaan surfen. Echt super! Het ging nu ook alweer wat beter. En 's middags wilden we ook gaan surfen en ik heb het ook wel gedaan, maar de golven waren echt ontzettend hoog. Hierdoor was het voor ons beginnelingen, erg moeilijk om te surfen.

Woensdag weer surfles gehad. Bij deze surfles moest ik helaas, helaas alleen eerder afhaken omdat ik nogal last kreeg van mijn enkel. Wat een stom ding is dat zeg!
's Middags moesten we weer in de bus verder in de richting van het noorden. We kwamen toen aan bij kamp 2. Dit kamp was veel groter en niet echt in de middel of no where. Ook waren hier meerdere groepen dus je had ook wat meer aansprak. En daarbij waren de golven voor beginnen surfers bij dit kamp beter. De golven waren niet zo hoog en erg goed om te pakken.

Donderdag en vrijdag weer surflessen gehad en het ging echt goed. Ik kan nu een beetje surfen, dat wil zeggen ik kan zelf een golf pakken, op mijn plank gaan staan en een beetje sturen. Maar meer had ik ook niet verwacht eigenlijk. Want je kan nooit meteen zo goed surfen als al die mensen kunnen. Oefening baart kunst. En ik moet zeggen dat ik het wel ontzettend leuk vind en als ik er de kans voor heb het nog vaker hier ga doen. Wie weet in Nederland nog een keer. Dat zou echt gaaf zijn!

Gisterenavond aangekomen in Brisbane. Even ergens gegeten en daarna ben ik op tijd naar mijn bed gegaan, want ik was helemaal gebroken.
Vanavond ga ik eens kijken wat Brisbane te bieden heeft aan uitgaansgelegenheden. Ik heb met drie mannen uit mijn eerste groep afgesproken. Die zitten hier ook toevallig en samen met Evelien gaan we ons prima vermaken. En na morgen gaat iedereen weg dus dan blijf ik achter in Brisbane. Wat ik dan ga doen dat weet ik nog niet goed.
Morgen wel afgesproken met een vriend van Mieke. Maar daarna is het voor nu eigenlijk nog een raadsel. Ik denk eerlijk gezegd dat ik hier nog wat langer ga zitten en wat ga werken. Kijken of dat ik op die school, waar ik had gesolliciteerd, les kan gaan geven. Als dat zou kunnen, zou dat echt super tof zijn!


Dat was het weer voor nu!

Liefs Nienke


Oja en een aantal foto's zijn te vinden op mijn hyves! En ik ga nog even kijken of dat ik ze ergens anders niet eventueel kwijt zou kunnen.

  • 17 Oktober 2009 - 08:00

    Kirsten :

    whoe, juf nienke turned into surf chick! vet hoor!

    Is wel een uitdaging trouwens zeg! in australie lesgeven op een school, maar wel heeeeel cool als je dat op je cv mag zetten :P

    nou, enjoy brisbane, dan maar!

    Groetjes!!

  • 17 Oktober 2009 - 08:49

    Nicole:

    Echt cooool dat je gewoon kan surfen !! Je hebt nog even de tijd om flink te oefenen daar!! Dus als je terug bent kun je ons je kunsten laten zien op de vliet :P
    Veel succes met wat komen gaat !! En hopen dat je een leuk plekkie kan vinden om wat te werken.. maarre.. wel zorgen dat je genoeg vrije tijd hebt he! Kun je nog eens wat leuke dingen gaan ondernemen !! Meid heeeel veeeel plezier.. maar dat gaat zeker lukken !! Groetjes xxx Nicole

  • 17 Oktober 2009 - 09:21

    Roland:

    Te gek, Nienke! Surfing all the way. En succes met je verdere activiteiten. Xxx

  • 17 Oktober 2009 - 10:18

    Ad:

    Ik zie het al op je foto, niet Goofy...
    Cool hè, de eerste keer dat het goed gaat?

    Surf's up Sheila..!

  • 17 Oktober 2009 - 13:27

    Pap:

    Ik dacht eerst dat met een zeiltje zou surfen, maar dat is natuurlijk niet op z'n Australisch. Nee gewoon op het plankje en meeglijden op de rug van de golf. Knap dat je dat gelukt is. Ik zou de plank al kwijt zijn, voordat ik er opstond.
    Als je kunt lesgeven in Brisbane, is dat geweldig. Veel succes, Nien.

  • 17 Oktober 2009 - 17:25

    Lisette:

    Hey Nienke,

    Echt gaaf, om te lezen hoe je surftour is geweest!
    Ik hoop echt dat je daar mag werken op die school waar je gesollisiteerd hebt. Juf Nienke, hèhè, echt gaaf, als je daar gaat werken!
    Ik mis je wel héél erg! Ik ga gauw de foto's van Ausieland bekijken! Ga misschien(wel zeker) met Pat afspreken, dan kunnen we samen een potje janken. Want we missen je ook zo erg!

    Toedeledoki! Ybf Lisette

  • 18 Oktober 2009 - 12:48

    Ludy:

    Hi Nienke, je verhalen maken me nog ongeduldiger. Gelukkig nog maar 6 dagen en dan ztten ook wij down under.
    We hebben er ongelofelijk zin in , dus..aussies opgepast.
    Geniet er van en ik hoop dat je op de school in Brisbane aan de slag kunt.
    liefs Ludy

  • 18 Oktober 2009 - 19:31

    Carien:

    Yo vet cool joh! Beetje de surfchick uithangen :) Ben benieuwd naar je kunsten. Zou wel tof zijn om daar beetje les te geven trouwens, wie weet, wie weet!
    xxx Carien

  • 19 Oktober 2009 - 11:16

    Pat:

    This is Miss Nienke,our new schoolteacher...zou heel vet zijn meis!
    Lijkt me ook heel goed voor je engels om daar les te gaan geven! En ga je de 234 dagen die je nog wegbent volhouden denk je?
    Hier is het heel koud dus voor het weer zou ik zoiezo lekker daar blijven...mooi dat de surftour goed is bevallen, ik ga in NL wel eens mee surfen kun je me de fijne kneepjes van het vak leren ;)
    Geniet er nog van en zoek wat maten op om te feesten, want je hoeft nog maar een goede week en dan ben je jarig! Jeeeeeee
    Kus pat

  • 20 Oktober 2009 - 18:00

    Ivo Hoo:

    hey nien
    ik lees dat j t erg naar j zin hebt blijf schrijven blijf j volgen tussen t klussen door t schiet aardig op in t huisje en ook ik mis jou en als me leuk en gezellig collegaatje
    groetjes x ivootje

  • 22 Oktober 2009 - 18:31

    Gaab & Jell:

    Nien!!!
    echt stoer dat je kan surfen! ik zou gelijk onderuit gaan! (A)
    gelukkig heb je het naar je zin! we beginne je nou toch wel te missen hoor!
    het zou wel heel gaaf zijn als je les mag geven op die school!!
    Heel veel pleziier!
    & we horen snel van je!

    DIKKE KUSSEN! (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 16831

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: