Daar ben ik dan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

05 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Hoi Allemaal,

Eindelijk is het dan zo ver. Ik zit in Sydney. En ik kan je vertellen dat het eigenlijk nog helemaal niet zo ver lijkt dan dat het is.
De vlucht hier naar toe was erg zwaar. De eerste vlucht naar Hong Kong heb ik bijna niet geslapen (denk erg vanwege de zenuwen). Hierna hebben we een dag in Hong Kong gehad. Het was leuk om een dag in Hong Kong te zijn geweest, maar dat is ook meer dan genoeg. We hebben een middagtour gehad. En hierbij hebben we leuke bezienswaardigheden van Hong Kong bezocht. Ook heel erg mooi was dat we op een gegeven moment naar een plek gingen waar je over heel Hong Kong kon uitkijken. Maar na een nacht niet geslapen te hebben en een dag door Hong Kong heen lopen was ik echt helemaal gebroken. Dus ik dacht dat ik dan op de tweede vlucht wel zou kunnen slapen. Dit was dus helaas ook niet het geval. Uiteindelijk heb ik maar twee wijntjes gedronken en toen kon ik uiteindelijk 2 uurtjes slapen. Maar jeetje zeg. Dat wordt nog wat straks op de terugreis. Maar daar wil ik nu nog helemaal niet aandenken!

Op het vliegveld van Sydney stonden ze ons op te wachten van australienbackpackers en we zijn toen met een busje naar ons hostel gebracht. Het hostel is erg groot en met erg veel Nederlanders dus dat is wel erg gezellig. En we slapen met onze groep op 1 kamer. Dus ook een grote bende zeg maar. We hebben echt een hele gezellige en leuke groep! En ik ben toch heel erg blij dat ik met deze organisatie mee ben gegaan.

Na aankomst in Sydney ben ik toch maar even gaan slapen en 's avonds zijn we uit eten geweest en op stap geweest. Het stappen is hier erg leuk, maar vooral ook erg duur. Een biertje kost gauw 5 dollar. En dat is dan nog een van de goedkopere alcoholische dranken.
De volgende dag zijn we naar het aquarium geweest. Hier zijn allerlei dieren te zien die je in Australie tegen kunt komen. Dit hebben we gedaan omdat het op dit moment echt erg slecht weer hier is. Alleen maar regen. En nu komt het dagje surfen te vervallen, maar dat is niet zo erg want nu ben ik goedkoper uit ;).
Vandaag zijn we met een bootje naar een ander eiland geweest en daar hadden we heel erg mooi uitzicht op Sydney. Daar hebben we lekker gepicknickd. Dit kon vandaag gelukkig wel, omdat het erg mooi weer was vanmiddag. Helaas moet ik nu zeggen dat het weer nu weer echt bagger is. Ze zeggen dat er een thunderstorm aankomt, maar ik denk dat het wel mee gaat vallen ;). Erger dan in Mexico kan het niet zo snel worden.

Morgen gaan we alles regelen, bankrekeing, zorgverzekering, baantjes kijken, auto kijken etc. En overmorgen gaan we naar de Blue Mountain.

Aankomende zaterdag ga ik naar Australie - Nederland. En ik moet zeggen dat ik daar super veel zin in heb! Een meisje bij mij uit de groep had twee kaartjes geregeld in Nederland en ik mag mee. Echt super!!! Daar heb ik echt zin in.

Verder staat er volgende week maandag een 5 daagse surftour op de planning. Deze surftour gaat van Sydney naar Brisbane en dan ga ik leren surfen. Ook daar heb ik erg veel zin in en omdat het hier nu wat slechter weer is, dacht ik ik ga richting het noorden want daar is het tenmiste wel lekker weer. En daarna zie ik wel weer.
Het is hier echt van, ik zie het wel. De surftour ga ik met twee meiden uit onze groep (en 47 andere).

Hoe is het in Nederland?

De groeten!


Liefs Nienke

  • 05 Oktober 2009 - 07:18

    Lin:

    Hej Nien,

    Klinkt allemaal erg leuk wat je op de planning heb staan.
    Succes met t surfen!!!!

    Liefs Lin

  • 05 Oktober 2009 - 07:20

    Mariken:

    Ha zusje,

    Haha denk je naar de zon te gaan regent het ;) daar had ik ook last van in Afrika ;) het weer is helaas niet voorspelbaar!
    Gelukzak dat je naar nl- Australië mag ;)
    nou geniet er nog maar van! En beleef mooie avonturen :)

    Liefs je zus

  • 05 Oktober 2009 - 07:43

    Pat:

    Heee Nien,

    Fijn dat je goed aangekomen bent en het naar je zin hebt. Ja het weer kan nooit slechter worden dan in Mexicooooo....!
    Hier is het weer alles behalve lekker, maar die-hards dat we zijn, zijn Lins en ik nog even op het terras gaan zitten zaterdagmiddag :D
    Vet hoor surfen! Hahaha, goed je best doen ej, zie je al staan op zo'n surfplank met van die haaien om je heen!
    5 dollar voor een biertje!!??Het lijken wel moeder overste prijzen ;)
    Met z'n allen op een kamer slapen lijkt me wel gezellig, je leert dan de mensen ook beter kennen ja. En een bende maakt voor jou toch niet uit ej ;)
    Zitten der al knappe mannen in de groep of is het maar gekheid :P
    Nou geniet er nog van!
    We horen snel weer van je!
    Kus Pat

  • 05 Oktober 2009 - 08:36

    Gerald:

    Hey toekomstige roomy! :P

    Klinkt errug gaaf allemaal en ik ben jaloers!!! En tja hoe is het in Nederland... KOUD!!! :S dus zo erg heb je het nog niet met regen denk ik :)

    Vond alleen je vlucht wat minder om te lezen, zag er al tegenop maar nu nog meer!

    Groetjes X
    Gerald

  • 05 Oktober 2009 - 09:25

    Mandy:

    Hai Mate!

    Fijn te horen dat je goed ben aangekomen,
    je hebt al veel leuke dingen in de planning staan. Het weer hier is nogal herfstig aant worden, bleh echt nix aan, maar voor jou staat de zomer voor de deur!
    Hoop dat je bierglas groter is als t stapelglas bij ons voor 5 dollar...:-)
    Enne enjoy the surfing!

    Liefs Men & the Didi's

  • 05 Oktober 2009 - 10:34

    Ad:

    G'day Sheila,

    Al aan de dialecten gewend? Met de boeren kun je echt lachen, die versta je echt niet...

    Hier gaat het als vanouds, op het gemakske...

    Laterrrrr!

  • 05 Oktober 2009 - 15:08

    Hans:

    Zeg Nienke, da's wel boffen. Niet de verkeerde aanmoedigen he.
    Denk wel om de haaien, als je gaat surfen.
    Veel plezier

  • 05 Oktober 2009 - 20:53

    Gaab & Jellibie! :

    hee nien!!

    Gelukkig ben je veilig aan gekomen! jammer van de rot vluchten!
    jel begint je al te missen, ook al geeftie het nog niet toe;)
    hij is jaloers dat je naar Australië - Nederland gaat! :P
    veel succes met je 5 daagse surf tocht!

    Dikke kus!
    Jel & Gab (K)

  • 05 Oktober 2009 - 21:48

    Mayo:

    Hee lief nichtje, wat een avonturen alweer! Ik ben blij dat je veilig bent aangekomen! Met die wedstrijd Australië - Nederland kun je vast veel mensen jaloers maken, en straks waarschijnlijk de minder voetbal-georiënteerde mensen onder ons ook met geaaide koalas en capriolen op de surfplank ;) Enjoy!
    Dikke kus uit Nederland,
    Marjolein

  • 06 Oktober 2009 - 10:05

    Kirsten :

    Hi!!

    Dat is vet, die surf tour!!!!!! Had niet gedacht dat ik zo snel al jaloers zou worden ;) Van die wedstrijd is ook cool!

    Dikke kus Kirsten
    Neem een kangaroe voor me mee! :P

  • 07 Oktober 2009 - 08:11

    Pat:

    Hee man, las net Rick zijn avonturen maar die komen wel ver overeen met die van jou...Al tegengekomen?
    Kus

  • 07 Oktober 2009 - 09:59

    Mieke:

    Ha meisje
    Wat leuk allemaal (en de vlucht, heeeeel herkenbaar, terugreis valt mee vanwege het tijdsverschil)
    Blijf je in Brisbane na die tour? Zou wel leuk zijn. Ik mail nog even het adres van James, die kan je wel verder op weg helpen. En ja dat bier blijft duur. Dan maar aan de Bundaberg Rum, goedkoop en heel sterk :S.

    Miekske

  • 07 Oktober 2009 - 16:29

    Veer:

    Hoi hoi Nien!

    Ben blij wat van je te lezen, klinkt allemaal super! Heerlijk, geen stress! En ook een wel een geruststelling dat je meteen wat mensen kent, wordt het extra gezellig.. maar met jou kan het niet anders dan 1 groot feest worden!
    Over het weer daar hoef je denk ik niet te klagen, hier is het aan het stortregenen en dat is voorlopig nog niet over!

    Heeeel veel plezier en hou ons op de hoogte!

    x Veer

  • 07 Oktober 2009 - 17:01

    Miek:

    Heej Nienke, was je me toch nog te snel af (weg) en kon ik geen afscheid meer van je nemen. Dan maar zo: heel veel suk6 en plezier. Geniet ervan. Ik ga je avonturen volgen.
    Tante (hihi) Miek

  • 07 Oktober 2009 - 20:48

    Carien:

    Hee Nien!
    Super om te horen dat je het de eerste dagen al meteen zo naar je zin hebt! Wel zo fijn lijkt me, lekker een beetje chillen met andere backpakkers en bekijken wat je allemaal wilt gaan doen. Lijkt me een heerlijk stressloos leven :)
    Have fun meid!
    xxx

  • 08 Oktober 2009 - 15:16

    Nicole:

    Heeej Nien !!!
    Mijn vakantie was heeerlijk... maar kan volgens mij lang niet op tegen die prachtige ervaringen die jij al hebt meegemaakt !!
    Geen nood meid.. na regen komt zonneschijn.. dat weet je toch !! hihi dus de aanhouder wint !!
    Waaaw dat je gaat surfen.. echt cooool man !! Geniet ervan en maak er super mooie tijd van !! heel veel liefs
    Nicole

  • 10 Oktober 2009 - 08:25

    Lisette:

    Hey Nien,

    Hoop dat je al veel foto´s hebt gemaakt met je nieuwe sd-kaartje.
    Wel gaaf, dat je een 5 daagse surftour gaat maken. Het lijkt me echt gaaf! Het lijkt me sowieso gaaf, om voor 9 maanden naar Ausieland te gaan.
    Je zei dat het weer daar niet veel voorstelt, hier is het niet veel beter.
    Over dat slapen moet je, je maar niet druk maken, want op de terugreis zul je vast wel slapen;)!

    Ik mis je wel erg!

    Toedeledoki! Ybf

  • 10 Oktober 2009 - 15:05

    Anouk:

    He Nien!
    Hoe is het surfen gegaan?? Hoe bevalt het in kangoeroeland? ik zal je verhalen blijven lezen hoor! Hoop dat het al weer mooier weer is daar!
    Kus
    Nouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 16842

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: