Roadtrip - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

26 Oktober 2009 | Australië, Hervey Bay

Hee Allemaal,

Ik zeg maar dat het echt super goed is als je met niet teveel plannen richting Australie gaat, want zoals ik nu wel heb gezien kunnen je plannen zo weer gewijzigd worden. Zo was het namelijk eerst de bedoeling dat ik wat zou gaan werken in Brisbane, maar dit is er dus niet van gekomen. Ik heb wel geteld 1 dag doorgebracht in Brisbane en ben toen weer verder gaan reizen naar het noorden. De drie mannen waar ik 's avonds mee had afgesproken vroegen of dat ik zin had om met hen mee naar boven te rijden. En aangezien ik toch nog niks in de planning had staan leek me dit wel een ontzettend leuk idee. In de auto richting Cairs. En zo zie je super veel van het landschap zelf hier. Wat heeft Australie een mooi landschap zeg. Maar ik zal even bij het begin beginnen:

Zondag 18 oktober ben ik met de mannen; Brian, Fabian en Hans richting het noorden vertrokken. Zo heel erg ver naar boven zijn we nog niet gegaan, want we gaan alles op ons gemakje doen. Tent opgezet en spulletjes voor ons Nienke gekocht. Ik had namelijk nog een slaapzak, kussen, matras en een stoel nodig. De rest hadden de mannen.
Uiteindelijk een camping gevonden op Bribie Island. Erg mooi eiland, met onze camping vlak aan het strand. Heerlijk! Tentje opgezet en lekker op het strand gaan liggen. 's Avonds kwam er een redelijk hard buitje. Dit buitje heeft onze tent een beetje kapot gemaakt en hierdoor moesten we met z'n vieren in de auto gaan slapen. Nou en ik kan je vertellen dat is echt geen pretje.
De volgende morgen zijn we naar de Australian Zoo geweest. Dit is de Zoo van onze Steve Irwin. En hier hebben we van alles gezien. Koala's, tijgers, olifanten, volgens en natuurlijk krokodillen. Dit was een erg mooie dierentuin, maar qua prijs kwaliteit verhouding viel het een beetje tegen zeg maar. Maar hebben we dat ook een keer gezien. En ik heb zelfs een iniemie krokodil geaaid. Hahaha.

Dinsdag de 20e zijn we weer verder naar boven gereden. We zijn toen gestopt in (het plaatsje ben ik even kwijt). Hier stond onze tent de bijna letterlijk op het strand. Je kon zo je tent uitrollen en je was op het strand. Echt geweldig was dit. En het was daar ook zo lekker. Lekker gecampeerd. En we doen het met niet veel, want twee slapen elke keer in de tent en de andere twee slapen in de auto. We hebben vier stoelen en een tafel, wat bestek etc. een gaspitje en dat is het ver. Dus 's avonds zien we hier ook geen hand voor ogen. En dat het al gewoon om 6 uur hartstikke donker is.

De 22e zijn we richting Fraser Island gereden. En het was deze dag mijn buurt om in de auto te rijden. Wat gaaf was dat zeg. Lekker aan de verkeerde kant rijden (het is een automaat dus je hoeft gelukkig niet veel te doen). Het enige waar ik in het begin nog een beetje problemen mee had was dat het knopje om je knipperlichten mee aan te zetten ook aan de andere kant van je stuur zitten. In het begin zetten ik nog vaak mijn ruitenwissers aan hahaha. Maar ook dit komt nu helemaal goed. Vlak bij Fraser Island zijn we in Rainbow Beach een camping gaan opzoeken. Was deze hier toch helaas niet. Alleen maar van die plekken waar je je auto gewoon kon parkeren en je tent kon opzetten langs de kant van de weg. En dit was in een soort bos, zeg maar echt de middel of nowhere. En Nienke die een heel erg mooi plekje zag tussen al die bomen en andere tenten en toen ja hoor kwamen we vast te zitten met onze auto. Het zand was namelijk iets te los zand voor onze mooi ford falcon. Wij met mam en alle macht de auto eruit proberen te krijgen, maar dit lukt ons helaas niet. Toen heb ik een meneer heel lief aangekeken en die heeft ons eruit getrokken (gelukkig!). Wat een ervaring was dat zeg. Ik zit ook een keer achter het stuur hoor. Hahaha!
De volgende dag zijn we gaan informeren om naar Fraser Island te kunnen gaan. Daarvoor moesten we een auto (lees hele hele hele hele groot jeep (4wieldrive)) huren, want met onze auto zou dat dus echt niet lukken. De auto hadden we geboekt voor de volgende dag en hierdoor moesten we nog een dag leven in de middel of nowhere. Met echt hele vieze toiletten (gelukkig waren die er wel), maar geen douche etc. om je eigen even op te kunnen frissen. Ja een zee, maar die was eigenlijk ook niet om aan te zien hahaha! En ook geen bereik op je telefoon. Je kunt helemaal niks eigenlijk.

Zaterdag de auto opgehaald om richting Fraser Island te gaan. En drie keer raden wie er mocht rijden. Nienke :D! Aangezien de rest van de mannen hun rijbewijs niet langer hadden dan 2 jaar mocht ik alleen rijden. En och och och wat vond ik dat erg zeg. Wat gaaf was het om in zo'n jeep te rijden. Het was ook nog een schakelbak ook dus helemaal even testen in het begin, maar het ging helemaal vloeiend.
Fraser Island was echt heel erg mooi! Ik zal binnenkort de foto's er weer eens opzetten. Jammer dat jullie het met je eigen ogen niet kunnen zien maar wat is Australie toch een mooi land!

Gisteren zijn we van Fraser terug gekomen en doorgereden naar Hervey Bay waar we nu zitten.
Morgen mijn verjaardag vieren en wat ik tussen neus en lippen door heb gehoord hebben die mannen nogal wat voor me in petto. Dus ik ben zeer benieuwd! Ik word gelukkig morgen vroeg niet wakker en denk bij mezelf gefeliciteerd Nienke met je verjaardag maar ik hele toffe mensen om dit mee te kunnen vieren!
Echt super dat ik met de mannen mee mocht reizen en wat is het gezellig! Soms voel ik mezelf wel een beetje de mama van de groep, maar dat doe ik ook wel meer zelf.

Goed dit was het denk ik voor nu!

Ik hou jullie snel weer op de hoogte als ik weer op internet kom.


Heel veel liefs Nienke

  • 26 Oktober 2009 - 07:26

    Lisette:

    Hey Nieker,

    Echt zo gaaf, dat je hebt mogen rijden in een jeep! Gaaf, dat je een krokodil hebt geaaid.

    Je zei dat het jammer voor ons is, dat we niet kunnen zien hoe mooi het daar is, nu hopen we natuurlijk, dat jij die schoonheid op foto probeert vast te leggen.

    Mijn ouders zijn nu twee dagen weg, dus daar zul je gauw ook wat van horen en misschien afspreken.

    Ik mis je en al je vrienden vast en zeker ook!

    Toedeledoki! Lisette

  • 26 Oktober 2009 - 08:38

    Miekske:

    Echt heel leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt!! Groot gelijk om niets te plannen. (ik deed dat wel en heb in 7 maanden niet eens een kangaroe gezien, kan je nagaan). Hoop dat je James nog wel een keertje gaat bezoeken haha. Hij had er zo'n zin in. De ziel hihi!!!

  • 26 Oktober 2009 - 11:03

    Nicole:

    Heeej moedersss !!

    nou jij red je wel daar tussen die mannen ! dat gaat helemaal goed komen daar hoeven wij ons geen zorgen om te maken... maarre.. zijn het ook een beetje knappe mannen ?? hihi

    Zie je wel dat je niets hoeft te plannen... je ziet wel wat de dag je brengt !!

    Nien, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een hele mooie en onvergelijke verjaardag van.. maar met je mede reisgenoten moet dat zekerste weten lukken !! Have fun meissie

    liefs xxx Nicole

  • 27 Oktober 2009 - 08:52

    Vera:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria... in de glooo-riiiiii-aaaaa, in de gloooo-riiiii-aaaaa...
    hieperdepiep... HOERA!

    Hele fijne verjaardag, maar dat moet wel goedkomen op zo'n prachtige plek!

    X Veer

  • 28 Oktober 2009 - 15:17

    Pat:

    De zware jongens met de jodeljump, waar had je dat voor nodig? Stond je weer zat in de kroeg te zijn ;)
    Hoog in bergen staat een hutje, jodeladejodeladejohihi, met apfelkorn bier en gluwwijn naar de klote...
    ofzoiets hahahaha
    Kus

  • 28 Oktober 2009 - 23:35

    Ivootje:

    hey nienke
    kilnkt echt super ik wou j toch nog ff zeggen nog van harte gefeliciteerd met j verjaardag we hebben gerald ook uitgezwaait veel avontuur en plezier verder groetjes xxx ivootje

  • 29 Oktober 2009 - 18:50

    Kit:

    hej lieverd,

    Nou ook een berichtje van mij beetje laat maar m'n harde schijf besloot kapot te gaan...
    Dus een dagje te laat maar toch GEFELICITEERD! leuk dat je je birthday toch beetje kan vieren! Kan nog geen kaartje of cadeautje sturen want je heb nog geen adres ej...
    Verder super gaaf al je verhalen ben jaloers hoor. Ga nu je berichtjes wat beter volgen enne have fun!

    Kus kit

  • 03 November 2009 - 17:00

    Anouk:

    He Nien
    Het klinkt alsof je het super naar je zin hebt! Goed zo! Ik hoop dat je een super verjaardag hebt gehad daar!!! Geniet ervan en ik wacht alweer op je volgende verhaal!! Kus en een dikke knuffel, Anouk

  • 04 November 2009 - 14:38

    Kirsten:

    Nieeeeenke,

    We waaaaachten! :P

    Nou, we zullen maar zeggen dat het een goed teken is als je geen tijd hebt om een nieuw avontuur te posten! :) Ik wordt wel hoe langer, hoe jaloerser hoor! Ik was vorige week bij Headhunterz, en toen dacht ik; jammer dat nien er niet bij is, maar eigenlijk denk ik dat het vooral MIJN pech is, dat ik niet dáár ben! haha

    Geniet er maar van, en ik kijk uit naar een nieuw verhaaltje!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 16812

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: