Nemo - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Nemo - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Nemo

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

06 November 2009 | Australië, Airlie Beach

Hoi Allemaal,

Bedankt weer voor alle reacties. Hier is het nog steeds super!

Ik zal weer beginnen bij waar ik de vorige keer gebleven was: mijn verjaardag. Dit was echt een bijzondere belevenis om je verjaardag eens niet thuis te vieren. Ik moest 's ochtends in de tent blijven liggen en op een gegeven moment kwamen ze al zingend mij de tent uit halen. Ze hadden alle drie zo'n feest hoedje opgezet en een toeter in hun mond. Echt zo leuk. Ze hadden een hele mooie verjaardagstaart voor me gekocht en daarbij allemaal lekkere dingen, zoals zeebanket (dat is hier namelijk echt sterves duur), mergpijpjes, drop etc. Echt zo lief van ze! 's Avonds wilden we een restaurantje gaan opzoeken om daar mijn verjaardag nog een keer goed te vieren, maar helaas helaas was Hervey Bay nou niet bepaald een stad waar je lekker op stap kon gaan en waar je lekker uit eten kunt gaan. Echt heel spijtig. We hadden ook echt een uur rondgelopen eer dat we wat gevonden hadden. Maar uiteindelijk toch lekker gegeten!

Op woensdag zijn we door gereden naar Rockhampton. Hier was gelukkig wel wat te beleven. We hebben hier wat gewinkeld en we zijn naar een grot geweest. Erg mooie grot om te zien.
Vrijdag zijn we richting Mackay gereden. Hier konden we toen alleen nog maar echt een vreselijk slecht uitziende camping vinden en we zijn toen door gereden naar Seaford. Daar hadden uiteindelijk nog niet echt een veel betere camping, maar hij was naast het strand en daar maak je mij in ieder geval al gelukkig mee. De volgende ochtend zijn we weer terug gereden naar Mackay en daar bij het informatie centrum maar even gaan vragen waar andere campings te vinden waren. Uiteindelijk hadden we een goede camping gevonden. En 's avonds zijn we op stap geweest. Het was ook Halloween en dat was wel erg leuk om een keer te maken. De mensen zelf hier doen niet echt super veel aan Halloween, sommige zijn wel verkleed, maar verder ook niet. Het blijft toch echt iets typisch Amerikaans denk ik. Het stappen was verder wel echt heel erg gezellig!

Zondag zijn we verder gereden naar Airlie beach. Hier had ik 's avonds met twee Nederlandse mannen afgesproken. Die had ik ontmoet tijdens de wedstrijd van het Nederlands elftal. Was erg gezellig om ze weer een keer te zien en daarbij hebben we daar maandag en dinsdag ook gezeten om lekker te eten en om in de jaccuzi te gaan. Heerlijk!

Woensdag zijn we met de zeilboot richting de Whitsundays vertrokken. Wat mooi was dit zeg. Iedereen had al tegen me gezegd dat het super mooi was en ik ben heel erg blij dat we het hebben gedaan. We hebben 3 dagen op de boot gezeten. En dus ook twee overnachtingen op de boot gehad. Apparte ervaring. Ik heb ook gedoken en voor de rest erg veel gesnorkeld boven ontzettend mooi koraal. En heb NEMO gezien :D:D whoehoeeee!! Nemo in real live :D. Daarbij heb ik ook een schilpad gezien, spijtig genoeg wat verder weg, maar we hebben ze gezien. Net als dolfijnen.
Ook zijn we naar whitehaven geweest. Dit is het mooiste strand hier. Met parelwitte stranden en ontzettend mooie blauwe zee. Net alsof je een foto maakt van een ansichtkaart.

Dat was het denk ik wel weer. Morgen gaan we weer verder naar boven, richting Townsville. En daarna zien we wel weer verder.


Liefs Nienke

ps: bedankt voor alle felicitaties :D!




De foto's die volgen!

  • 06 November 2009 - 08:11

    Mieke:

    Ik ben zo trots op je he. Kan niet goed uitleggen waarom, maar toch. Je doet het toch allemaal maar. Ik ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat meemaken. Ga je ook nog werken? Of is dat een vies woord :P

  • 06 November 2009 - 08:34

    Pat:

    Ik ben het met Miekske eens :) Trots ja!
    Maarja, werken ej ;) stel het maar zo lang mogelijk uit hoor, werken bah....hahahaha
    Was gezellig om weer eens te kletsen!
    Op je hyves gokte ik op die met zen pet, maar nu ik de foto's zie gok ik op die naast em zat! :P
    Hahahahaha nee geintje hoor...Dikke kus Pat

  • 06 November 2009 - 10:26

    Nicole:

    waaw wat een prachtige foto's !! Lijken inderdaad net kaarten!! Leuk dat het zo goed klikt met je reisgenoten... volgens mij is het gewoon 1 groot feest daar aan de andere kant van de wereld.. meid geniet er nog van !! Groetjes xxxx

  • 06 November 2009 - 11:24

    Kirsten :

    Wow! Die foto van dat white haven is echt te mooi! Die van die boot met zonsondergang is ook niet mis :P

    bedankt nog voor het kameradvies! :)

    Liefs

  • 06 November 2009 - 15:19

    Lisette:

    Hey Nieker,

    Ik wou dat i biezen pakken en vertrekken naar Australie. Ja, ik weet, er zijn wat plannen vooraf gegaan, maar ja, ik zou dat nooit kunnen. Ik ben echt jalours! Toch hoop ik dat je er nog veel meer leuks gaat beleven en véél mooie dingen gaat zien!

    Toedeledoki! Lisette

  • 08 November 2009 - 13:07

    Anouk:

    Dat klinkt weer erg leuk nien! Ben stiekem erg jaloers op je maar ik zou het niet durven!! Daarom geniet ik maar van jou verhalen. Je doet ontzettend veel daar, houdt jezelf wel bezig, tof!!! Mooie foto's ook, van dat strand! Lijkt st.Maarten wel, hahah! dikke kus, Nouk

  • 08 November 2009 - 13:17

    Zus:

    Een zusje,

    Woooooow ik wil ook!!!!
    Super vet!

    Geniet ervan want voor je het weet is het voorbij ;)

    Liefs kusje
    je zus

  • 12 November 2009 - 22:44

    Ronnies !!!:

    Heej sunshine , moest ff wat doorlezen , maar ben weer volledig op de hoogte , tof dat je ut naar je zin hebt , veel plezier nog en we blijven je volgen !!! XX

  • 14 November 2009 - 09:34

    N Nederlandse Man:

    Hey 2..Whaha,mooi ben j, 2 nederlandse mannen :P Deze Nederlandse man is helaas terug in Nederland..Bah, depressief wordt je hier van het weer..Kom snel weer terug...

    Weet j al wat je gaat doen nadat je in Cairns aangekomen bent?

    Groetjes, Rogier

  • 17 November 2009 - 08:22

    Pat:

    Zet er weer eens een bericht op joh! Tis alweer bijna 2 weken geleden :)
    Hahahahaha nee, hoor geen nieuws is goed nieuws :D

  • 26 November 2009 - 02:39

    Ludy :

    Hi Nienke,

    Onze reis zit er bijna op. Ik zal jouw belevenissen met belangstelling blijven volgen.Hoop dat je het bijhoudt

  • 27 November 2009 - 21:03

    Gaab & Jell! :

    Nien!!
    hoe is het daar in het warme autstralie?
    hier wordt het al aardig koud! niks aan (A)
    we zijn druk bezig om de sinterklaas surprises te maken! :p
    doen jullie daar nog iets met de feest dagen?

    Kusjes!!
    Gaab & Jell!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 16829

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: