Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Outback

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

28 November 2009 | Australië, Alice Springs

Hoi allemaal,

Ondertussen al weer meer dan 2 weken verder sinds mijn laatste verslag. Ik dacht ik zal jullie weer eens een update geven van wat ons Nienke allemaal meemaakt.
De laatste keer vanuit Airlie beach een verhaaltje geschreven en dit keer vanuit Alice Springs. Ik heb er weer echt al een hele reis op zitten.

Airlie beach: 's Avonds zijn we nog met iedereen van boot op stap geweest en dit was echt een zeer geslaagde avond. De volgende ochtend toen we wakker werden regende het echt pijpenstelen. Weten we ook weer wat het regenseizoen hier kan doen. We hebben echt zo veel geluk gehad met het mooie weer op de boot! Die zaterdag zijn we verder gereden naar Townsville. Hier bleef het helaas regenen waardoor we niet echt veel zin hadden om echt iets leuks te gaan doen.
Maandags zijn we naar Magnatic Island gegaan omdat dit ons werd aangeraden. Het is ook daadwerkelijk een erg mooi eiland. Hier heb ik mijn eerste echt koala's in het wild gezien. Zelfs een koala met zijn babytje. Echt super!

Na Magnatic Island zijn we naar de Murray falls geweest. Hier hebben we in de middle of nowhere geslapen. Ze zeiden dat er een douche bij was en dit was ook daadwerkelijk het geval helaas dat de douche helemaal open was, in de buitenlucht en alleen maar ijskoud water gaf! Maar weer een ervaring (koud) rijker hahaha. Na een dag bij Murray falls te zijn geweest zijn we door gereden naar Mission beach. Hier hebben we echt drie dagen super slecht weer gehad. Het kwam er echt met bakken uit. Hier hebben we dan ook twee dagen bijna heel de dag gekaart. Ik heb die mannen leren rikken dus dat zijn we echt veel aan het doen.
Toen we in misssion beach waren (13 november) hadden we ons bedacht dat het nog lang geen tijd was om de auto in te moeten leveren. Dus wij bellen naar waar de mannen de auto hadden gehuurd om de auto te verlengen. Bleek alleen dat de auto al was overboekt dus dat wij er niet verder mee konden rijden. Dit betekende dat we de volgende dag al in Cairns moesten zijn (14e). Dus wij heel die auto poetsen en de 14e naar Cairns doorgereden.

Toen hebben we even overlegd met z'n alle en we hadden besloten dat we eigenlijk allemaal nog graag wat extra tijd zouden spenderen met de auto. Ik wilde nog heel erg graag naar Cape Tribilation. Dus toen hebben we besloten om nog met z'n vieren op zoek te gaan naar een nieuwe auto. Ik heb ook weer even kunnen slapen op een echt bed en niet in de tent. Jeeh!
Uiteindelijk hebben we 5 dagen in Cairns rond gehangen. Ik vond Cairns erg leuk, maar 5 dagen waren genoeg. Het zoeken naar een auto was nog best lastig, omdat iedereen opeens had besloten om een auto te huren en weg te gaan uit Cairns. Na lang zoeken hebben we uiteindelijk een auto kunnen vinden. Weer een ford fulcon. En deze auto hebben we tot 14 decemeber en dan moet hij in Melbourne zijn. Dus we moeten wel een hele afstand afleggen.
Het stappen in Cairns was ook heel erg appart. Alle meiden daar zijn echt poppetjes. Allemaal echt torenhoge hakken aan en jurkjes waar alles uitfloept. Nou je had het moeten zien! Echt niet normaal hahaha. Maar goed.

Op dinsdag de 18e konden we de auto ophalen en we zijn toen meteen doorgereden naar Cape Tribilation (dit ligt boven Cairns). Dit is allemaal regenwoud. Echt super mooi om te zien! We hebben ook echt goed rondgedwaald in het regenwoud op zoek naar zoetwaterkrokodillen. Jammer genoeg zijn we er geen tegengekomen in de zin van om op een grote afstand er een mooi fototje van te kunnen maken.

Na Cape tribilation zijn we weer terug naar beneden gereden om zo via de outback naar Alice Springs te kunnen rijden. We hebben nu echt iets van 1500 kilometer afgelegd (lees van Cairns naar Alice Springs). En dit hebben we gedaan in ongeveer 5 dagen. Elke dag hebben we ongeveer 300 kilometer gereden. Ik kan je zeggen dat zijn lange ritten. De outback is prachtig. De autoweg is een rechte weg rechtdoor, dus autorijden is vooral heel erg saai. En je komt zo sporadies iemand tegen. En het leuke daaraan is dat iedereen zwaait naar elkaar! Voor de rest zie je echt niks behalve woenstijn. Wel hebben we al ontzettend voor dode kangoeroes langs de weg zien liggen, aasgieren het stukje vlees zien opeten en emoes gezien. Het is echt een aparte belevenis, maar wel echt een geweldige ervaring!
Wel heb ik echt super dingen gezien, zoals Paronella's Park. Echt super met nog net in het stukje regenwoud. Dropjes waar dus echt helemaal niks te beleven is. Waar alles echt super duur is en waar de echte australiers rondlopen om het zo even te zeggen. En de Devils Marbles. Dit zijn echt hele grote rotsblokken en erg gaaf om daar tussen te lopen!

Ik denk dat het dit nu wel weer even was. Het kan makkelijk zijn dat ik wat dingetjes ben vergeten of niet zo erg in detail ben getreden maar na 2 weken weet je echt niet alles meer.

Oja ik zal mijn plannen nog even aangeven voor de komende tijd.
14e Melbourne en daar blijven tot de 20e. Dan met het vliegtuig naar Sydney waar ik Gerald eindelijk ga ontmoeten hahahah en afscheid ga nemen van mijn andere drie manen. Daar blijven en oud en nieuw vieren en dan denk ik dat ik wat langer in Sydney blijf om eindelijk te beginnen met werken (geld gaat hard hier) en dat ik mijn vliegticket naar Nieuw Zeeland ga verzetten na wat later in Januari in plaats van de 10e. Dan een maand Nieuw Zeeland en daarna heel de westkust af.
Dit is het plan voor nu, maar ik zeg altijd maar zo dit kan altijd zo weer veranderen!
Tot spreekse!


Liefs Nienke


ps: De rest van de foto's staan op mijn hyves, omdat ik niet meer foto's hierop kan zetten (dan moet je gaan betalen en dat vertikt ons Nienke dus hee)

  • 28 November 2009 - 07:56

    Mieke:

    Ha meisje! Werd tijd zeg! Wilde wel weten wat je aan het doen was. nou, ik ben niet teleurgesteld. Jij weet hoe je moet reizen zeg! Maar ik zie jou niet in mei terugkomen haha, daar is Aussie veel te groot voor! Genieten he xxxxx

  • 28 November 2009 - 08:36

    Chris:

    Nienke!!!!

    mooie foto`s!! en goed om te horen dat je het nogsteeds naar je zin hebt!!

    kom je al bijna trug? ben een btje dateloos!
    haha

    tot snel!!
    (K)

  • 28 November 2009 - 09:54

    Ad:

    Hee Nien,

    Doe Gerald de groeten.
    Veel plezier nog daar..!

  • 29 November 2009 - 14:46

    Lisette:

    Fijn om weer eens wat van je te horen! Ik was al bang, dat je ´ons´ in het koude kikkerland, was vergeten. Maar leuk om te horen, dat het je zo goed bevalt daar, ´down under´. En WERKELIJK het zijn écht SUPER mooie foto´s!

    Nog veel plezier daar!

    Toedeledoki! Ybf

  • 30 November 2009 - 16:24

    Anouk:

    He nien
    Mooie foto's joh! Ik zie groen van jaloezie!!!!
    Het valt me alles mee moet ik eerlijk zeggen. Je schijnt het toch goed naar je zin te hebben daar en nog lang niet klaar te zijn, top hoor! Gelijk heb je! Veel plezier nog en ik wacht het volgende bericht weer af! Kus Nouk

  • 30 November 2009 - 21:04

    Kirsten:

    Jeeej, eindelijk weer wat te lezen! Klinkt (leest?) weer super vet allemaal! Ben zo jaloers! Is er niet nog een plekje over in dat tentje van jullie? :P

    Vind je het spannend om na sydney weer alleen te zijn na zo lang met die mannen te zijn geweest? Ben benieuwd wat voor werk je kunt vinden!

    Nou dude, ik ga je foto's op je hyves nog even bekijken! En ik ga je vaker smsen, nu ik weet dat dat niet zo duur is! ;) Vanaf hardbass, en x-qlusive, en in qontrol.... (A)hahah nee hoor, want als het op jaloers maken aan komt, win jij! ;)

    Ciao

  • 08 December 2009 - 03:08

    Linda:

    Hi Nienke

    Ben momenteel in Sydney. Laat maar weten als je er bent, misschien kunnen we ff afspreken en een dagje stad/strand doen!! Hoor het wel
    Groetjes LInda

  • 08 December 2009 - 15:42

    Pat:

    :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 16832

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: