Happy Newyear - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Happy Newyear - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Happy Newyear

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

02 Januari 2010 | Australië, Sydney

Hoi hoi allemaal,

Alweer een tijdje geleden dat ik een verslagje heb getypt dus ik moet er nu maar aan geloven ;).
Als eerste wil ik iedereen nogmaals een gelukkig nieuwjaar wensen en dat 2010 voor ons allen een topjaar mag worden. 2009 was het voor mij in ieder geval wel :D.

De laatste keer dat ik een berichtje had achtergelaten zat ik nog in Melbourne. In Melbourne hebben we eigenlijk niet zo super veel meer gedaan als lekker gewinkeld, door Melbourne heen gewandeld en naar de film geweest. Eigenlijk wilde we nog lekker naar het strand gaan en het pinguin eiland bezoeken (erg veel spijt van dat ik dit niet meer heb gedaan) maar ons Faab gooide roet in het eten, (naja hij kon er niks aan doen.) want toen we een dagje lekker naar het strand wilde gaan liet meneer een jampot op zijn teen vallen. In eerste instantie dachten we nog dat al dat rode spul op zijn voet aardbeienjam was maar dat viel ontzettend tegen. Dankzij de jampot waren de velletjes tussen twee van zijn tenen door midden en het bleef echt bloeden als een rund. Wij dus naar het ziekenhuis, bleek daar dat het gehecht moest worden. Vervolgens kreeg hij krukken mee en mocht 2 dagen niet erop lopen. Daar ging ons strand en pinguin eiland idee :S.
Al met al hebben we er hard om kunnen lachen. En toen zijn we maar verder gegaan met winkelen hahaha.

De 20ste heb ik mijn mannen met pijn en moeite verlaten, maar wel met het vooruitzicht om weer een nieuw avontuur te gaan beleven. Eenmaal in Sydney aangekomen stond Gerald al op mijn te wachten en zijn we samen naar ons nieuwe optrekje gegaan voor de komende twee weken. Het bleek uiteindelijk een studentenflat te zijn en we hebben ons eigen kamer met zelfs twee bureaus en een heerlijke douche en bad. Mijn geluk kon niet meer op. Ook hebben we allebei ons eigen klerenkast dus ik kon voor twee weken heerlijk een keer mijn kleren uitstallen zonder dat alles uit mijn backpack viel, want je zag altijd dat als mijn backpack weer en keer netjes was opgeruimd dat ik weer iets helemaal onderin moest hebben en dus alles weer overhoop lag.
Deze twee weken hebben we lekker op ons gemak gedaan. Lekker naar het strand geweest en voor de rest gewinkeld (met boxing day (2de kerstdag) dan is hier alles spotje goedkoop) en ook hier een hoop keer naar de bioscoop geweest en op stap geweest. Gerald heeft me een keer meegesleurd naar een homobar. Amai zeg dat was nog eens een hele belevenis. Alle mannen daar trokken zo hun shirt uit en stonden daar echt heel vrouwelijk af en toe te dansen. Ik heb mijn ogen uitgekeken die avond.

En op een dag liepen Gerald en ik door Sydney heen. Wij liepen daar vrolijk te doen en we wilde ook even kijken of dat er een leuke film zou draaien. Wij richting de bios. Komen we bij de bios aan staan daar ik weet niet hoeveel mensen en we zien een rode loper. Wat bleek nou dat er een premiare was van 'Did you here about the morgans'. En wie loopt daar op de rode loper, jaja Hugh Grant. Zelfs bijna samen met hem op de foto gegaan, maar een of andere regelmiep moest hem zonodig naar de andere kant wijzen omdat daar pers stond. Balen!!! Maar we hebben toch maar even mooi Hugh Grant in het echt gezien.

Op eerste kerstdag hebben we hier heerlijk gegourmet. Het was erg lekker en omdat we zoveel hadden gekocht hebben we er gewoon twee dagen van kunnen eten.

Eergisteren oud en nieuw gevierd. Wij wilden heel graag naar de brug gaan kijken en ik wist al een mooi plekje. Ons werd geadviseerd om rond 9 uur 's ochtends van huis weg te gaan omdat anders alle mooie plekjes al zijn vergeven. Dus wij hier op donderdag ochtend om 9 uur weg. Kwamen we daar aan om 10 uur stond er toch serieus al een rij van meer dan een kilometer om binnen te mogen komen. Alles was ook afgezet dus je kon alleen maar door die poortjes heen om binnen te komen.
We hebben drie uur in de rij staan wachten totdat we eindelijk binnen waren. We hebben het zelfs voor elkaar gekregen om ons wijn (je mocht geen eigen alcohol meenemen) mee naar binnen te smokkelen. Toen we binnen waren hadden we een mooi plekje uitgezocht en zijn we daar vanaf 1 uur 's middags gaan zitten wachten. Wij dachten dat er nog wel wat entertainment zou zijn, omdat er zoveel mensen aan het wachten waren, maar dit was heleaas niet het geval. Dus toen hebben we ons zelf maar vermaakt. Maar ik kan je vertellen dan is 11 uur wachten behoorlijk lang.
En om 12 uur hadden we dan eindelijk het vuurwerk waar we op gehoopt hadden. Het vuurwerk duurde ook nog maar eens 12 minuten. Dus wij een hele dag gewacht voor uiteindelijk 12 minuten, maar het was zeker de moeite waard. Ik heb het gefilmd en dat filmpje zal ik op mijn hyves zetten.

Voor de rest ben ik nog druk bezig geweest met het zoeken naar een baan. En ik kan je vertellen dat dat hier nog best moeilijk is. Uiteindelijk heb ik een baan gevonden als au pair voor de komende drie maanden. Ik mag bij die mensen komen wonen dus veel geld uitgeven zal ik niet en het komt alleen maar binnen. Ook krijg ik een autotje van ze zodat ik overal naar toe kan crossen :). Ik ben heel erg benieuwd hoe dat het zal zijn. Aankomende dinsdag ga ik beginnen.

Dat was het voor nu. Ik hoop dat iedereen een goede jaarwisseling heeft gehad en dat we elkaar weer terug zien in 2010 :D.


Liefs Nienke

  • 02 Januari 2010 - 10:11

    Mieke:

    ha meisje!! wat gaaf dat je ij sydney was. onvergtelijk moet dat zijn. en nu au pair? dat is wel lekker! kan je weer even bijtanken. wanneer bellen we? xx

  • 02 Januari 2010 - 10:38

    Mariken:

    Mijn backpack ;) van wie istie eigenlijk mevrouwtje :P ...

    Ik had je nog proberen te bellen met oud en nieuw maar kwam er niet doorheen helaas, wel hadk nog een sms gestuurd ik weet niet of je die hebt gehad? Anders als nog Gelukkig nieuwjaar!!

    Op hoeveel kids moet je oppassen? Als je nog wat pedagogisch advies nodig hebt hoor ik het graag ;) Nou veel plezier lijkt me wel de ideale baan want je geeft idd niks uit. Ik heb gelukkig mijn oppasbaantje ook weer terug! :)

    Nou ik hoor het wel weer! geniet er nog van! maar wanneer ga je nu naar Nieuwzeeland dan?

    liefs je zus

    oh en ps: heb je van de aanslagen op bali gehoord ;) ik zou er nog maar een keertje overnadenken :P

  • 02 Januari 2010 - 12:31

    Lisette:

    Hey Nieker,

    GELUKKIG NIEUWJAAR!
    Wel gaaf dat je op de brug in Sydney! Nog gaver dat je Hugh Grant hebt gezien! Ik ben écht JALOURS!
    En een baan als au pair. Helemaal GEWELDIG! Lekker bezig zijn met de kinderen, je nooit vervelen en je krijgt er nog geld voor ook!

    ÉCHT GAAF!

    Nog veel plezier en ik zal je nog wel een keer emailen!

    Toedeledoki! Lisette

    Ps. Heb tussen kerst en oud en nieuw, Mariken nog gesproken op MSN en vandaar ook de email. -xx- hvj!

  • 02 Januari 2010 - 16:45

    Lin :

    Ook jij een heel gelukkig nieuwjaar! We doen binnenkort skypen hoor :)
    Leuk je baan als au pair, iig hopen dat leuke ouders en kinders zijn!

    Dikke kus

  • 03 Januari 2010 - 11:34

    Kirsten:

    Wat leuk! Dat baantje als au pair! Echt super geregeld met inwoning en auto enz! Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden! Zijn de ouders leuke mensen? En hoe veel kinderen inderdaad? Heel veel plezier alvast! Of wil je liever succes? :P

    Dikke kus Kirsten

  • 04 Januari 2010 - 09:25

    Pat:

    Joe toe gelukkig nieuwjaar. Wat lees ik nou? Ga je werken? Jeetje ;)
    Jep ff afspreken om te skypen, even een goede tijd afspreken...wel in het weekend, moet weer werken! ;)
    Kus

  • 13 Januari 2010 - 09:34

    Evelien:

    Goed bezig van Oosterbosch!
    Klinkt goed allemaal, vuurwerk/homobars/nieuwe baan....
    Geniet er lekker van!
    Ik lees ook uit de reacties dat je nog naar Bali wil gaan. Ik zeg doen!
    Maar ik zou dan juist Kuta vermijden (met terroristische dreigingen) Wij zijn afgelopen zomer op Sanur geweest, prachtige omgeving, iedere avond live muziek, wit! strand en rust als je wil.
    Kuta is ook leuk maar lijkt een beetje op Salou.
    Voor info weet je me te vinden ;-)

    Tot de volgende krabbel!

    xx Evelien

  • 14 Januari 2010 - 10:45

    Mandy:

    Hee Nienke,

    Zo te lezen gaat het je goed af daar down under! Leuk om je zo te volgen wat je doet en ontmoet..

    Wel heel erg gaaf hoor om daar in Sidney te zijn met oud/nieuw, wij zien t alleen op t journaal!...
    En daarbij nog een leuke baan gevonden meej nun otto durbij, ken niet op! Hopelijk hebben ze niet een zesling..haha...

    So have fun, tot de volgende lezing!

    Liefs Men & de Didi's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 16815

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: