Schaapjes tellen - Reisverslag uit Wallendbeen, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Schaapjes tellen - Reisverslag uit Wallendbeen, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Schaapjes tellen

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 Januari 2010 | Australië, Wallendbeen

Hoi Allemaal,

Bedankt weer voor alle leuke reacties die ik elke keer krijg. Erg leuk om te lezen :D.
Ondertussen zit ik bij mijn Au Pair gezin en ik heb het hier goed naar mijn zin. Twee weken geleden ben ik hier aangekomen en als het goed is blijf ik hier tot eind maart (even wat geld sparen).

De trein reis hier naar toe duurde iets meer dan 5 uur. Gelukkig na al die treinreizen van de zomer was ik hier aan gewend. Boekje mee en lekker achteruit gaan zitten in de trein. Proberen te slapen heb ik ook nog geprobeerd maar dit kwam er niet van omdat er een gezin voor me zat. Eenmaal aangekomen in Cootamundra stond daar het gezin op mij te wachten. Kennis gemaakt met Mathilda, 4 jaar, en Tom, 6 jaar. Ook kennisgemaakt met Anouk, zij is 4 maanden, maar het gaat meer om Mathilda en Tom waar ik mezelf mee bezig moet houden. Mijn Au Pair mama (geen idee hoe dat ik haar moet noemen) zorgt voor Anouk.
Vervolgens gingen we met de auto richting huis, maar dit was nog eens een goede 15 minuten rijden. Eenmaal aangekomen bij de boederij bleek dit dus echt in de middle of nowhere te zijn. Het is echt helemaal afgelegen. Je ziet hier geen huis om je heen. Alleen maar land. En zo ver als ik kan kijken zo groot is het land dat ze hier bezitten ook. De buren zitten zeker op z'n 10 kilometer afstand hiervan als het al niet meer is. Echt een apparte gedachte.
Toen we bij de boederij aankwamen meteen met de kinders het zwembad in duiken wat erg leuk was.

Mijn dagen zien er nu eigelijk allemaal hetzelfde uit. Vroeg (voor mij doen) uit mijn bed. Spelen 's ochtends met de kinderen, wat meehelpen in het huishouden. ' s Middags heb ik vaak even een uurtje of 2 voor mezelf en dan tegen 4 uur het zwembad in met de kinderen. Daarna badtijd voor de kinderen, avond eten, opruimen en dat was het. Elk weekend ben vrij dus dat is wel lekker. Hoef ik mezelf even helemaal nergens druk om te maken.

Afgelopen weekend ben ik dan ook toevallig naar Canberra geweest. Brian en Fabian waren toevallig in Canberra en ik ben ze gaan opzoeken. Het was erg leuk en gezellig om ze weer eens te zien. Ik heb weer de grootste lol gehad en weer in het vertrouwde tentje mogen slapen.
Canberra zelf was ook leuk om een keer gezien te hebben, maar nog een keer dat hoeft van mij niet. Het is vooral een stad dat torenhoge gebouwen heeft met dingen die te maken hebben voor de regering. Het centrum is wel leuk, maar ook niet om te zeggen erg spectaculair. Wel zijn we naar de dierentuin net iets buiten het centrum geweest. Maar het was dat weekend echt bloedje heet in Canberra dus het werden een paar lome dagen.

Dit weekend ga ik samen met de familie een weekje op vakantie naar Sydney. De familie is nog niet op vakantie geweest en daarom gaan ze nu en ik mag mee. We gaan lekker aan het strand zitten bij de ouders van Emma (Au Pair mama). En dan volgend weekend komen we weer thuis. En daarna komen Brian en Fabian ook hier werken. Erg leuk :). Zij gaan de tuin doen hier. Er is hier namelijk een erg grote bosbrand geweest vlak voor kerst en daardoor moet er erg veel gerenoveerd worden en kunnen Brian en Fabian daar aan meewerken. Wordt gezellig!!:)

Dat was het weer voor nu. Erg veel spannende dingen maak ik nu niet meer mee. Alleen dat hier echt levensgrote spinnen ronddwalen, waar ik dus niks van moet hebben. Oja en om het nog wat leuker te maken hebben ze mij verteld dat een van de giftigste slangen hier leeft. Dat ik die slang dus nooit tegen ga komen, laten we het hopen hahaha.

Liefs Nienke

  • 16 Januari 2010 - 04:50

    Ronnies !!!!:

    Heej scheet , ben weer op de hoogte van je reilen en zeilen , hou ons op de hoogte , we blijven je volgen , have fun !!!!
    Greetzzz Ronnies !!!!

  • 16 Januari 2010 - 09:02

    Kirsten :

    GAAN DIE KINDEREN STANDAARD IEDERE DAG ZWEMMEN? :P haha ok... Wel leuk dat je "2 collega's" krijgt zeg! Nou, fijne vakantie dan maar zou ik zeggen! haha jij gaat terwijl je op vakantie bent, nog op vakantie :P

    ohja nien, ik ga deze zomer naar thailand! :D

    Kussie!

  • 16 Januari 2010 - 17:10

    Lisette:

    Hey Nienke,

    Hoezo geen spannende dingen meer meemaken? Een kans om een levensgrote spin tegen te komen en één van de giftigste slangen, dat vind ik toch echt wel een héél erg groot avontuur! Spannend is het zeker ook, om die dieren tegen te KUNNEN lopen. Ik hoop het uiteraard niet. Nou ja, als je ze alleen maar TEGEN komt en ze doen niks is dat toch wel spannend. Maar ik zou nu niet graag in jouw schoenen willen staan.

    Ik hoop in het volgende bericht nog meer leuks te lezen!

    Veel plezier nog bij dat gezin en hoop je gauw weer te spreken en zien!

    Toedeledoki! YBF Lisette

  • 18 Januari 2010 - 09:44

    Pat:

    Brian en Fabian waren "toevallig" in Canberra en ik ben ze gaan opzoeken.

    HahahahahahahahaHahahahahahahahaHahahahahahahaha
    HahahahahahahahaHahahahahahahahaHahahahahahahaha
    HahahahahahahahaHahahahahahahahaHahahahahahahaha
    HahahahahahahahaHahahahahahahahaHahahahahahahaha

    Wat ben je toch een grapjurk ;)

    En vroeg opstaan...pfffftssss....
    Zwaar hoor elke dag spelletjes spelen en zwemmen ;)
    Haha nee hoor geniet er maar lekker van!

    Ga je nog naar New Zeeland? Piet van Kit is nou ook in Australie he, ga je nog afspreken met hem?

    Nouuuu veel plezier nog daar en talk toe joe soen!

    Kus


  • 19 Januari 2010 - 12:20

    Toevallig Allemaal :

    "Afgelopen weekend ben ik dan ook TOEVALLIG naar Canberra geweest. Brian en Fabian waren TOEVALLIG in Canberra en ik ben ze gaan opzoeken."
    Vast niet expres... hahahaah

  • 19 Januari 2010 - 12:21

    O Mijn Naam Is Mieke:

    hahahaha

  • 19 Januari 2010 - 12:40

    Hahaha:

    Hahahaha mieke
    toevallig :D:D:D:D
    wat een toevalligheden,
    met allemaal toevalligheid, wat een toeval.

    xx pat

  • 19 Januari 2010 - 12:45

    Lin:

    Mmmm ja nien....dat toevallige had je weg moeten laten!
    Ik geef "toevallig allemaal" groot gelijk!

    En hoe zit t met toevallig bali? Kom je dan ook toevallig Brian en Fabian tegen op bali?

    Maar t klinkt allemaal wel goed wat je daar doet hoor...beetje vroeg op staan en de rest van de dag beetje aan keutelen. Je hoeft niet eens beebies poep schoon te maken en beebies huilen te troosten....dream job!
    Geniet lekker van t goeie weer daar!

    xxxxxx Lin

  • 19 Januari 2010 - 12:47

    Lin:

    Ja nog een keer hier.....

    hebbie ook nog nieuwe foto's? Heb de waterval, koala, uitzicht, bootje met de zonsondergang, strand ook nu wel 10x gezien!

    Dikke kus

  • 19 Januari 2010 - 15:18

    Pat:

    Foto's van de "toevallige" ontmoeting heel toevallig?

  • 22 Januari 2010 - 10:33

    Joe:

    Heb je toevallig onze doos al binnengehad?

  • 23 Januari 2010 - 07:42

    Rogier:

    hey Nienke,hoesut? Ik ga misschien weer terug.Heb van Michiel de vraag gekregen om een jaar in Sydney te helpen een nieuw kantoor op te starten.. Es kijken wat de mogelijkheden zijn.

    Btw die inland taipan doet niet zo heel veel ondanks dat dit de gevaarlijkste ter wereld is..Die kingbrown daar moet je een schietgebedje voor doen haha..

    en uh..Hoe groter de spinnen hoe minder gevaarlijk he :P

    X R

  • 25 Januari 2010 - 15:54

    Lin:

    Tis wel heel toevallig rustig op dees site....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wallendbeen

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 16836

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: