Brrrr..... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Brrrr..... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Brrrr.....

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

15 December 2009 | Australië, Melbourne

Hoi Allemaal,

Weer een berichtje vanuit Down under. Met mij gaat nog steeds alles prima. Heb het nog steeds ontzettend goed naar mijn zin! Ik kom nog lang niet naar huis :D.

Ik heb gemerkt dat ik nog wat dingetjes was vergeten van mijn vorige verslag. Zo waren we in de outback in Normanton (lees een plaatsje tussen Cairns en Alice Springs) waar we een nachtje gingen overnachten. Nou dit was echt de warmste nacht uit ons leven. Iedereen zweten of de tent uit of de auto uit. Maar dat was nog niet het grootste probleem, want de campingbaas kwam ons op een gegeven moment vertellen dat er kleine negertjes 's nachts rondliepen die al je spullen jatten. Dus onze auto / tent moest ook nog eens op slot. Ik vond het alles behalve een fijn idee. Lig je lekker te slapen, doe je even je ogen open en kijk je zo in de ogen van zo'n jatter. Dus Nienke heeft die nacht ook niet echt heerlijk geslapen kan ik je vertellen. En we hebben ook in een plaatstje geslapen waar ze er heilig van overtuigd zijn dat daar ufo's komen. Echt het was zo grappig om op die camping te slapen. Overal bordjes met ufo's hier ufo's daar! En wij natuurlijk in de buitenlucht geslapen zodat we ook naar ufo's konden spotten. Ik heb mezelf kostelijk vermaakt, maar werd helemaal lek gestoken door de muggen. En op een gegeven moment hoorde we een dingo die akelig dichtbij kwam en toen zijn we maar heel wijs in onze auto/tent gaan liggen. Ben weer een hele ervaring rijker dat wel.

Toen we Alice Springs eenmaal hadden verlaten zijn we eerst naar de West MacDonall Range gegaan. Dit was een heel erg uitgestrekt mooit natuurgebied. Rotsen steken overal boven uit en het is echt heel mooi. Ook dachten we dat we echte Aboriginals (lees niet die ze in de stad hebben gestopt) zouden zien, maar dat viel echt heel erg tegen. Ik heb er geen gezien in ieder geval, wat ik erg jammer vind. De volgende dag zijn we doorgereden naar Kings Canyon. Wat mooi was dit zeg. De weg er naar toe was nog erg spannend. Wij dachten namelijk dat we een mooie route hadden uitgekozen, maar helaas helaas was een deel van deze route eigenlijk bedoeld voor een 4WD en aangezien wij niet in zo'n wagen rijden. Het zand was heel erg los en was het rijden wat minder comfortabel. En op een gegeven moment kwamen we in wel zo'n los zand terecht dat we een enorme spin hebben gemaakt. Het was echt niet de filmen hoe hard dat wij gingen en mijn hart zat even in mijn keel, maar gelukkig hebben we het overleefd ;).
Eenmaal aangekomen bij Kings Canyon hebben we daar een wandeling gemaakt van 6 km. De eerste 100 m waren het ergeste omdat je echt stijl de berg op moest. Maar de wandeling zelf was echt zooooo mooi (zie foto's op mijn hyves). Alleen bedacht Nienke dat ze deze wandeling wel even op haar slippers kon doen. Ik heb het gehaald maar had wel erg zere voetjes toen ik weer in de auto zat.

De volgende dag naar Uluru (Ayers Rock) gereden. Wat indrukwekkend was dat. Je ziet dat altijd op plaatjes, maar in het echt is hij super mooi. Al hoewel ik moet zeggen dat ik Kings Canyon mooier vond. De wandeling daar was gewoon echt geweldig. Je kon wel om Uluru heen lopen, maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan. Het was die dag echt bloedje heet en we werden helemaal knetter gek van alle vliegen die om onze oren heen vlogen. Dus hebben we een klein stukje gelopen en zijn daarna richting Adelaide vertrokken.
De tussenstop werd Cooper Pady, want ons was verteld dat dit een super mooi plaatsje was waar je kon overnachten, maar het viel ons erg tegen.

Hierna zijn we gaan overnachten in Port Augusta. Hier hebben we eindelijk even onze rust genomen door twee nachten op de camping te blijven. We hadden daarvoor elke keer een nacht op een camping gestaan en 's ochtends weer verder gereden. Dat sloopt je op een gegeven moment wel, en ook omdat we elke dag ongeveer 300 a 400 km hebben gereden. En hierna zijn we verder gereden naar Adelaide.

In Adelaide hebben we drie nachten op een camping gestaan. We kwamen zaterdag (5 december) aan en zijn daar toen op stap geweest. Overal moest je wel entree voor betalen en na lang wikken en wegen hebben we voor een club entree betaald en zijn daar heel de avond gebleven. Het was een beetje een aparte tent, maar ik heb erg veel lol gehad. De rest van de dagen hebben we Adelaide bezichtigd en lekker relaxed gedaan. Ook heb ik een hele middag besteed aan een cadeautje shoppen (dit was nog een hel). We hadden namelijk bij Uluru besloten om ook te doen aan Sinterklaas. We hadden lootjes getrokken en zouden voor die persoon een gedichtje maken en een cadeautje kopen. Het gedicht maken was erg makkelijk maar het cadeautje kopen was echt een hel. Ik had Fabian getrokken en ik wist echt niet wat ik voor hem moest kopen. We hebben Sinterklaas op de 6e gevierd zodat iedereen in Adelaide nog een cadeautje kon kopen. Brian had mij getrokken en ik heb zeebanket gehad en een tas. Heerlijk! Het was een erg geslaagde avond. Toch nog een beetje het Nederlands gevoel hier gehad. Nu kerst erasan komt heb ik dat gevoel namlijk helemaal niet. Het is erg warm hier en dus alles behalve een kerst gevoel. Ik heb wel gezien dat het in Nederland erg koud is dus wie weet hebben jullie dit jaar wel een witte kerst.

Na Adelaide zijn we de Great Ocean Road gaan doen. Dit was erg mooi! Zal de foto's ervan op mijn hyves zetten. De foto's zeggen denk ik meer dan dat ik hier erover ga vertellen. Rotsen in de zee kan ik erover vertellen hahaha.
En nu zijn we in Melbourne aangekomen. Gisteren de auto ingeleverd (was minder leuk) en op zoek gegaan naar een hostel. Jeetje jeetje nog nooit zoveel problemen gehad met het zoeken van een hostel. Alle hostels die we aandeden waren allemaal vol geboekt. Wij allemaal al ideeen dat we onder een brug zouden moeten slapen. Uiteindelijk konden we bij een hostel vanaf de volgende dag terecht (tot de 20ste) en hebben we vannacht heel erg luxe in een hotel geslapen. Wat was dat heerlijk zeg! Aangezien het hier erg koud is voor onze begrippen. De outback was erg warm maar hier is het rond de 20 graden. En 's nachts is het maar rond de 10 graden. Nou als je dan in je tentje moet liggen is echt geen pretje. Koude nachten heb ik gehad. Vooral koude voetjes. En daarbij waren al onze luchtbedden ook nog eens kapot dus de laatste paar nachten heb ik elke keer op de grond geslapen. Dus je kunt je wel voorstellen dat ik het heerlijk vond om eindelijk weer eens lekker in een bed te slapen. Ik heb genoten!

Dat was het voor nu. Heel veel plezier in Nederland en ik ga hier nog verder met genieten.

Liefs Nienke

  • 15 December 2009 - 07:58

    Pap:

    Weer een mooi verhaal Nienke. Ik lees tussen de regels door toch wel wat spannende gebeurtenissen. Nu maar even uitrusten en dan werken??????

  • 15 December 2009 - 09:40

    Pat:

    Ben het met vaders eens: GA WERKEN!!!! ;) hahaha nee hoor geniet maar lekker, wij verdienen de centjes wel :D
    Het begint lekker koud te worden in NL, nu nog even afwachten, ik hoop heel hard op een witte kerst. Ben ook heerlijk vrij vanaf volgende week dinsdag tot januari dus moet goedkomen. Kan ik lekker ff bijkomen :)
    Vieren Oud&Nieuw trouwens bij mij en Erik thuis :D leutig ej. Eindelijk ben ik eens gastvrouw! (Met Chiel, Daan, Sjoerd geloof ik)
    Dus daar heb ik wel zin in!
    Geniet jij ook lekker van de kerst volgende week! Groetjes aan Gerald! KUS

  • 15 December 2009 - 09:58

    Je Zus:

    Hey zusje,
    Hier alles goed! Nou genieten doe je zeker ;) En ik zag hier een rekening van jou voorbij komen waar het niet zo goed mee was :P hahaha dus werken lijkt me een niet al te slecht idee :P

    Nou het is december! Dus het volgende kaartje mag open!;) ben benieuwd ;)

    liefs je zusje

  • 15 December 2009 - 11:03

    Ad:

    Wat leuk dat er Down Under óók negertjes zijn die 'snachts spullen komen jatten.

    Dat doet dan in ieder geval denken aan Nederland..! ;-)

  • 15 December 2009 - 20:03

    Kirsten :

    Joehoeeee!

    Mazzelaar! Je maakt het toch allemaal maar mooi even mee! Heb je al wel enig idee wat je gaat doen met de kerst, ook al voelt het niet als de feestdagen-periode daar? Nouja, je kunt het natuurlijk ook gewoon lekker een jaartje overslaan! Doe ik ook op wintersport hihi!

    Was weer leuk om te lezen Nien!!
    Maak maar weer genoeg leuke en mooie dingen mee, om weer een leuk verhaaltje voor ons achter te kunnen laten!

    Kussie x.

  • 17 December 2009 - 11:31

    Pat:

    Je moet een kaartje kopen voor Xclusive technoboy in Sydney :) vet

  • 17 December 2009 - 11:32

    Pat:

    is al wel deze zaterdag hoor

  • 17 December 2009 - 16:02

    Nicole:

    Heeej nien... wat is het toch weer geweldig om je spannende verhalen te lezen.. ik blijf echt jaloers op je.. enne bij julie is het helemaal niet koud.. hier in nederland is het pas koud.. vandaag een aardig pakje sneeuw uit de lucht gevallen.. dus wie weet .. toch nog een witte kerst dit jaar..NOg heel veel plezier en geniet er van !! liefs xxx

  • 18 December 2009 - 07:43

    Miekske:

    Is het je al opgevallen, dat ondanks de hitte ze in de winkels stug I'm dreaming of a white christmas draaien??.... Het sneeuwt nu hier!!!! Geniet!

  • 21 December 2009 - 17:31

    Anouk:

    Zooo weer een heel verslag! Super!
    We hebben vandaag je super toffe kaartje in de bus gekregen, echt heeeeel erg leuk!!! Thanks! Jij natuurlijk ook een mega goed kerstfeest daar! Maak er wat moois van! Dikke kus!! Nouk

  • 22 December 2009 - 14:22

    Familie Schellart:

    De herinneringen komen weer boven drijven. Blijf genieten, er is zoveel moois te vinden "Down Under".

  • 26 December 2009 - 19:14

    Miek:

    heej nienke, mooie verhalen. Wat een geweldige tijd heb je daar. Op naar de jaarwisseling. Kus, (tante :-))Miek

  • 27 December 2009 - 12:07

    Vera:

    Hee Nien, wat maak je toch veel mee! Echt heel gaaf allemaal! En niet zo zeuren over de temperatuur of muggen hoor, wij willen best met je ruilen!!!
    En bedankt voor je kerstkaart :) echt heel leuk en mooi op tijd aangekomten!
    Veel plezier nog!

    X Veer

  • 29 December 2009 - 11:47

    Floor:

    Hee mazzelpik,
    20 graden koud? Ruilen?
    Zo te zien vermaak jij je prima.. Nieuwjaar ging je vieren in Sydney toch? En hoe was de kerst? Raar zo in de warmte?

    Wij hebben gister met het huis een kerstdiner gegeven was wel grappig, volgend jaar moet je ook maar komen;)

    Nou veel plezier nog! Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 16814

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: