Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes? - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes? - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 April 2010 | Indonesië, Sanur

Hoi Allemaal,

Vanuit Christchurch had ik 4 april het vliegtuig gepakt richting Sydney. En op Sydney heb ik meteen het vliegtuig doorgepakt naar Darwin, want daar zou ik Brian weer zien. Op het vliegveld van Sydney moest ik alleen wel mezelf even 8 uur vermaken. Maar ik heb het overleefd ;).

In Darwin de bus gepakt naar het hostel waar Brian sliep en daar heb ik ook lekker een dutje gedaan. De volgende dag heeft Brian mij Darwin laten zien. Het is geen grote stad, dus we waren er ook zo doorheen, maar ik vond het wel een sfeervolle stad. Een leuke stad met erg veel kroegjes waar je een gezellig tijd kunt hebben naar mijn idee. Darwin staat vooral bekend om zijn mooie natuurpark, maar dat heb ik helaas niet kunnen zien. En ook geen krokodil gespot.
Vanuit Darwin hebben we op maandag 5 april samen het vliegtuig gepakt op naar Denpasar. Bali here we come :D:D:D.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld hebben we eerst een taxi gezocht die ons naar het hotel kon brengen. Na flink wat onderhandelen hadden we eindelijk een goedkope(?) taxi te pakken. Het was toch weer even wennen dat het weer totaal anders was. Iedereen die meteen iets van je wilt hebben.
Eenmaal op weg moest ik weer meteen denken aan de vakantie van afgelopen zomer, want ook in Indonesie rijden ze als gekken. Links, rechts, in het midden het maakt allemaal niet uit. En weer een hoop van die mensen op scooters. Het voelde erg vertrouwd kan ik jullie vertellen.
Toen we in het hotel waren zijn we meteen naar ons bed gegaan, want we waren allebei erg gebroken van de vlucht. Heerlijk een kamer voor mezelf die ik lekker met niemand hoef te delen :D:D:D:D:D! (Heerlijk geslapen die nacht hahaha.)

Op dinsdag hebben we eerst lekker uitgeslapen, daarna een heerlijk ontbijt gehad en wat van Sanur verkend. Vooral het strand was erg belangrijk ;) en voor de rest gewoon heerlijk rustig aan gedaan. Ook vonden wij meteen weer een Nederlands restaurant waar ze frikandellen speciaal verkochten. En aangezien je die hier toch wel een beetje gaat missen hebben we die heerlijk gegeten. Het is wel niet zoals thuis, maar hij was heerlijk.
De dagen daarna hebben we niet erg veel gedaan als lekker aan het zwembad gelegen, Sanur wat ingelopen voor souveniertjes en om gewoon het stadje te verkennen.

Vrijdag zijn we naar een safaripark geweest. Ze hadden daar mooie tempels staan, maar ook erg veel wilde beesten. Het was een soort van Safaripark Beekse bergen, maar ook een gewone dierentuin. Ze hadden daar ook de witte tijger en die was wel erg bijzonder om te zien. Al met al een erg leuke dag was het.

Op zaterdag zijn we naar Kuta Beach geweest. We wilde toch dit even verkennen, omdat dit eigenlijk de grootste trekpleisters is van Bali. Toen we daar aankwamen was dit ook wel te zien. Wat een drukte was het daar. Ons Sanur was er niks vergeleken bij, zelfs erg rustig. Overal winkels, macdonaldsen, kledingwinkels, massages. Helemaal gek werd ik er op een gegeven moment weer van dat iedere Indonesier op een gegeven moment wel vraagt: yes massage, you look in my shop yes, yes transport. Maar op een gegeven moment hoorde ik het eigenlijk gewoon niet meer (ik wilde het niet meer horen). Al dat getrek aan je. Ja ze zien blank en denken dus geld. Erg jammer vind ik het, maar het hoort er wel bij vind ik. Echt Azie.
In Kuta hebben we heerlijk gegeten bij een restaurant en een lekkere coctail gedronken. Eigenlijk wilde we ook nog graag wat gaan drinken in een discotheek, maar die hebben we niet kunnen vinden. En na lang zoeken hadden we er eigenlijk ook niet zoveel zin meer in dus hebben we lekker over het strand gelopen en daarna lekker terug naar het hotel gegaan.

Op zondag hadden we een tour geboekt naar Tanah lot. Deze tempel staat er vooral om bekend dat daar een erg mooie zonsondergang te vinden is. Een van de mooiste. Dat wilde wij natuurlijk wel zien. Wij hadden een mooie tour uitgezocht waarbij alles inclusief was. Heerlijk dachten we nergens meer naar om te kijken. Viel dit even flink tegen, want uiteindelijk bleek dus dat we eigenlijk nog voor de entree moesten betalen (wat wij vertikten) en voor het avond eten. Zulke dingen hoor ik liever niet achteraf, daar word ik nooit zo vrolijk van. Dus een beetje lopen vloeken en doen en uiteindelijk hebben ze voor ons de entree betaald maar het eten moesten we toch wel zelf betalen. Ik zat me natuurlijk al weer helemaal op te eten en boos te maken, maar die dag zelf had ik daar natuurlijk niks aan.
De tour zelf was wel erg mooi, ondanks de tegenslagen. Tanah Lot is erg mooi, alleen geen zonsondergang voor ons helaas want het was bewolkt. Moesten wij natuurlijk weer hebben.

Maandag nog heerlijk aan het strand gelegen en dinsdag hadden we weer een tour geboekt na flink wat onderhandeld te hebben met de meneer die de tour voor ons had geboekt, omdat wij het niet eens waren met de vorige tour. Uiteindelijk hebben we dan ook geld terug gekregen voor het eten.
We zijn deze dag naar eerst naar de traditionele Balinese dans gaan kijken. Achter deze dans zat een verhaal. Balinezen geloven er vooral in dat alles in evenwicht wordt gehouden door goed en kwaad. Dit kwam ook duidelijk naar voren tijdens de dans. Hierna hebben we kunnen kijken bij de kunst van het weven, houtbewerking en erg mooie schilderijen. Wat was het allemaal mooi om te zien zeg! Jammer genoeg is mijn backpack niet groot genoeg om dat allemaal mee te nemen.
Vervolgens zijn we naar de vulkaan gereden en hadden we daar erg mooi uitzicht over de vulkaan en het lake dat ernaast lag, Lake Batur. Erg mooi om te zien.
Hierna zijn we verder gereden naar de moeder tempel van Bali: Besakih. Dit is de oudste tempel die staat op Bali en is daarbij ook de grootste. Deze tempel was erg mooi en indrukwekkend om te zien. Jammer genoeg mochten wij niet in de tempels omdat we niet in het Hindoeisme geloven, maar we konden er wel om heen lopen. Op deze manier konden we bij de deuren toch stiekem naar binnen gluren. Mooi mooi mooi was het. Erg blij dat ik dit nog heb gedaan. En als laatste zijn we naar de rijstvelden gereden. De rijstvelden die echt trapsgewijs liggen, daar zijn we gestopt.

Woensdag, helaas helaas, gingen we alweer met het vliegtuig terug naar Sydney. Woensdag avond om 11 uur konden we het vliegtuig in die ons naar Darwin bracht en vanuit Darwin moesten we het vliegtuig pakken richting Sydney. Alleen toen we om 3 uur 's nachts in Darwin landen bleek ons vliegtuig naar Sydney vertraging te hebben en vertok pas om 1 uur 's middags. Dus we hebben even 11 uur gewacht op het vliegveld van Darwin. Wat bleek nou achteraf, waardoor ons vliegtuig zo'n vertraging had, het kwam doordat we geen piloot hadden (toch wel erg belangrijk al zeg ik het zelf). De piloot die we hadden was opeens erg ziek geworden en moest naar het ziekenhuis.

Bali was al met al echt geweldig. Echt een mooi eiland wat ik zeker niet had willen missen in deze reis. Azie blijft er mooi en leuk om naar toe te gaan, alleen ja de mensen die van alles van je willen hebben, daar zul je mee moeten leven. De mensen daar proberen ook alleen meer geld te verdienen denk ik dan. Ik blij erg blij dat ik ook wat van het eiland zelf heb gezien. Ergens de volgende keer wil ik alleen ook graag de andere eilanden van Indonesie zien.

Nu in Sydney dan weer aangekomen en het voelt weer lekker oud en vertrouwd. Het lijkt net alsof ik hier weer woon. Ondertussen ook alweer de 5e keer voor mij dat ik in Sydney ben en ik ken de stad nu toch best goed al zeg ik het zelf. Maar nu ik eenmaal in Sydney ben komt het einde toch wel erg akelig dichtbij. Maandag is dat dan voor mij zo ver dat ik het vliegtuig pak richting Nederland. Dinsdag om half 7 's ochtends land mijn vliegtuig op Schiphol (als het goed is). Ik las namelijk dat al het vliegverkeer op dit moment stil ligt dus ik hoop wel dat ik dinsdag aan mag komen. Ik kijk er erg naar uit om jullie thuis weer te zien, maar toch had ik hier graag wat langer gezeten. Wat een heerlijk relaxed leventje en wat ben ik van alle landen hier gaan houden :).

Liefs Nienke

  • 16 April 2010 - 06:07

    Anouk:

    Ja, moeilijk Nien! Alweer naar huis toe moeten als je het zo naar je zin hebt! maar je gaat daar in ieder geval met een goed gevoel weg dus hou je alleen mooie herinneringen over aan deze reis. Geniet er nog van! Kus

  • 16 April 2010 - 09:27

    Eelco En Nienke:

    Wat een heen en weer gevlieg Nien. Knap dat je dat allemaal zo maar doet. Heb er nog steeds bewondering voor hoe je dat allemaal doet daar.
    Hoop dat de vliegvelden hier snel weer open gaan want anders moet je verplicht nog wat langer blijven haha.
    Tot snel!

    Liefs.

  • 16 April 2010 - 21:21

    Lisette:

    Nou, nou, Nientje, naar Indonesie! Nu ben ik écht jalours!
    De volgende keer wil ik wel mee hoor!

    Ik ben ook SUPER nieuwsgierig naar de foto's die je hebt gemaakt! Daarbij wil ik graag ALLE verhalen, in geur en kleur, nog een keer willen horen,

    Ik hoop je gauw weer te zien!

    Ybf Lisje

  • 18 April 2010 - 16:13

    Sor:

    ben je al onderweg???
    Kus Sor

  • 19 April 2010 - 14:41

    Pat:

    Nou, dankzij de aswolk zitte nog steeds in Australie! Wat erg voor je ;) Wat jammer nou voor jou ;) Hahahaha. Nee hoor bedoel ermee dat je stiekem zo nog even wat langer kunt genieten van je reis. Vanmiddag gingen ze weer vliegen geloof ik dus het zal wel niet zo lang duren voordat je weer deze kant uit kan komen. Tenminste, als je vlucht niet ubervol is want alles is natuurlijk volgeboekt....Maar zal vast wel goedkomen.
    Nou nog eventjes en dan ben je weer thuis. Nu eis ik de avond dat je thuiskomt weer op, want die dinsdagavond zal em wel niet meer worden!
    XXX Pat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 16816

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: