Nieuw Zeeland deel 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland deel 2 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland deel 2

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

03 April 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi Allemaal,

Mijn tweede deel van mijn Nieuw Zeeland reis zit er ook alweer bijna op. En ik kan jullie vertellen dat ik echt verliefd ben geworden op Nieuw Zeeland. Australie is een super mooi land, maar ik ben gevallen voor Nieuw Zeeland. Rijmt dat even lekker ;).
De laatste keer dat ik een verslag had geschreven was vanuit Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Wellington is een leuke stad en de twee dagen dat we daar zijn gebleven hebben we ons ook goed vermaakt. We zijn naar het museum geweest, waar ze zelfs een tentoonstelling hadden over Anne Frank en voor de rest wat Maori kunst bewonderd. Wat is dat mooie kunst zeg. Ook hebben we gestapt in Wellington en dit was erg gezellig met iedereen uit de bus en coctails voor 5 dollar (lees 2 euro 50). Een geslaagde avond kan ik je vertellen. Hierdoor hadden we alleen wel erg weinig geslapen en we moesten de volgende morgen al erg vroeg (6 uur) uit ons bed om de boot te halen die ons naar het zuidereiland zou brengen.

De overtocht was ontzettend mooi. Je zag zo het landschap veranderen. Het noordereiland bestaat voornamelijk uit vulkanen en het zuidereiland echt uit bergen / gletsers. Ik heb ook lang bovenop het dek gestaan om alleen maar al te genieten van het uitzicht. Ook sprongen er op een gegeven moment wat dolfijntjes mee met de boot, maar dit heb ik natuurlijk weer gemist.
Eenmaal in Pixton aangekomen, gingen we vanaf daar verder met de bus op weg naar Nelson. Vanuit Nelson kan je heel gemakkelijk naar het Abel Tasman nationaal park. Dit scheen een ontzettend mooi natuur park te zijn en daarom besloten Gerald en ik dan ook om hier een nacht extra te blijven zodat we een dagje naar het Abel Tasman park konden gaan. Dus de volgende morgen moesten we er weer erg vroeg uit om naar het Abel Tasman park te gaan. Eerst moesten we met de bus erna toe, dit was gewoon een rit van 2 uur. En vervolgens gingen we met de watertaxi verder om zo door het mooiste stukje van het Abel Tasman park te kunnen lopen. Dit was echt een ontzettend mooi stuk! We liepen langs de zee en berg op en berg af. Het lopen was best vermoeiend, maar het was echt zo'n mooie wandeling. Ik heb daar een hoop foto's geschoten haha. Het lopen zelf was op een erg smal padje, waarbij je aan de ene kant van je een ravijn had en aan de andere kant een hele hoge rots had. En wij daar vrolijk lopen en ik dacht nog je zal maar in dat ravijn vallen. Ik natuurlijk ook gezellig klesten met iedereen en op een gegeven moment wilde ik tijdens het lopen mijn horloge uit mijn tas pakken. Dus ik trek zo mijn trui uit mijn tas, zodat ik beter mijn horloge kon zoeken. Maar mee dat ik mijn trui uit mijn tas trek, zie ik zo mijn camara uit mijn tas vallen en richting het ravijn gaan. Ik stond er ook echt naar te kijken van dat ga je niet menen. En ja hoor hij dendert zo dat ravijn in. Gelukkig halverwege stopte mijn camara tegen een boom. Ik dacht al mijn foto's die op mijn camara staan, straks ben ik die kwijt en dat wilde ik natuurloijk niet. Dus hele dappere ik klom dat ravijn in om mijn camara te halen en het is me gelukt! En de camara doet het zelfs nog. Is dat even geluk hebben!

De volgende morgen, maandag, ben ik weer verder gegaan met de bus. Dit keer richting Wesport. Onderweg zijn we nog gestopt bij lake Rotoiti. Dit is een van de mooiste plekken van Nieuw Zeeland, maar het regende best erg waardoor de plek iets minder mooi werd naar mijn mening dan dat hij daadwerkelijk is. Ook lopen hier erg veel Kiwi's rond, maar ik heb er geen gezien. Deze beestjes komen alleen tevoorschijn als het donker is en ze zitten meestal erg diep het bos in. Wel hebben we daar een bushwalk gedaan en dit was een mooi stukje natuur.
Eenmaal aangekomen in Westport heb ik niet meer zoveel gedaan. Ik heb daar wat genoten van de natuur en ben lekker op tijd naar mijn bed gegaan.

Dinsdag vertrokken we richting Lake Mahinapua. Onderweg hebben we weer een wandeling gemaakt en dit keer gelukkig met beter weer. Het was een wandeling langs de zee waardoor je ontzettend mooie uitzichten had. Op het einde van de wandeling lagen ook echt 50 zeehonden ofzo te zonnebaden op de rotsen. Dit was een erg leuk gezicht en ik heb zeehonden van dichtbij mogen bewonderen. Na de wandeling zijn we weer in de bus gestapt en tijdens lunch zijn we weer op een andere plek uitgestapt. Daar lagen de pancake rotsen. Ze noemen deze rotsen zo omdat het net allemaal pannekoeken op elkaar zijn. Hier had je ook weer ontzettend mooi uitzicht.
's Avonds hadden we een feestje. We moesten met de hele bus een thema verzinnen en vervolgens moest iedereen verkleed komen aan de hand van het thema. We hadden als thema superhelden en schurken. Iedereen was erg leuk en goed verkleed. Het feestje was ook echt heel erg leuk en vooral ook omdat je zo iedereen goed leert kennen die op de bus zit. We reisden namelijk samen van Nelson tot Queenstown. Dit omdat de bussen allemaal erg vol zaten en als je van de bus af wilde dan was het maar de vraag of dat je op de volgende bus kon opstappen. Dus iedereen bleef gezellig op dezelfde bus. Een geslaagd feestje al zeg ik het zelf.

Woensdag op weg naar Franz Josef. Iedereen was nog behoorlijk vol van het feestje de avond ervoor dat we niet erg veel gedaan hebben tijdens onze busrit naar Franz Josef. Wel had ik besloten om een glacier walk te gaan maken in Franz Josef. Dit stond voor donderdag op het programma. Woensdag Gerald ook weer gezien in Franz Josef. Het eten was daar alleen ontzettend duur dat we maar besloten hadden om goedkoop wat te gaan halen dan om boodschappen te moeten doen voor erg veel geld. Franz Josef staat er ook om bekend dat het een erg duur stadje is, qua boodschappen.

Donderdag moesten we redelijk vroeg opstaan om een hike te maken op de Glacier van Franz Josef. Toen we aankwamen bij het kantoor moesten we eerst een pak aan en speciale schoenen zodat er van die pinnen onder konden. Vervolgens gingen we op weg met een busje richting de Glacier Franz Josef. Eenmaal aangekomen moesten we nog 3 kilometer lopen naar de gletser zelf toe. We werden ondertussen allemaal in kleine groepjes verdeeld en elk groepje had een gids. Onder gids vertelden dan ook dat de mensen de berg al erg lang beklommen, maar dat veel vroeger de groepen allemaal veel groter waren waardoor wel eens iemand verdwaald kon raken. En het was dan ook niet gegarandeerd dat je terug zou komen. Gelukkig is dat nu niet meer het geval. We moesten eerst over wat drek heen voordat we echt op het ijs waren. De eerste maar honderd meter gingen erg stel omhoog, maar toen we eenmaal op het ijs waren was het zeker de moeite waard. Je had een erg mooi uitzicht. We hebben toen een aantal kilometer naar boven gelopen. Je kon niet helemaal naar boven lopen. Tussendoor zijn we nog in gletsercaven geweest, wat erg gaaf was. En tegen het eind van de dag zijn we omgedraaid en weer naar beneden gelopen. Het was echt zo'n gave ervaring! Ik vond het echt super. En heb zeer mooie foto's gemaakt.

Vrijdag zijn we weer verder op weg gegaan richting Wanaka. Onderweg zijn we nog een aantal keer gestopt om te kijken naar mooie watervallen en om lake Wanaka te zien. In Wanaka zelf heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan. Ik heb daar heerlijk aan de rand van het lake gezeten in de hoop wat dolfijnen te spotten, maar dit mocht helaas niet baten.

Zaterdag zijn we weer vertrokken richting Queenstown. Dit is de partyplaats van Nieuw Zeeland. Ook staat hier de drie na hoogste bungy van de wereld. Deze is 143 meter hoog. Ik had hem erg graag willen doen, maar helaas helaas liet mijn budget dit niet meer toe. Een skydive heb ik gedaan.
In Queenstown hebben ze echt de lekkerste hamburgers ever en daar hebben we dan ook veel gezeten hahaha.

Op maandag hadden we een auto gehuurd en zijn we richting Milford Sound gereden. Dit is een erg mooi natuurgebied. Het leek ons erg leuk om dit met de auto te doen, omdat ze zeggen dat de weg er naar toe is nog mooier is dan Milford Sound zelf. En ik kan je vertellen dat de weg ook daadwerkelijk erg mooi was. Bergje op bergje af. Het landschap van Nieuw Zeeland is wel zo mooi. Eenmaal aangekomen bij Milford Sound hebben we een cruise gedaan van ander half uur zodat je alles goed kon bekijken. Deze cruise was naar mijn mening niet de beste die er was, maar goed we hebben het toch maar weer mooi gezien.
Jammer genoeg hadden wij alleen regen op die dag, waardoor we de hele mooie begtoppen bedekt met sneeuw niet konden bezichtigen.
Afgelopen dinsdag ben ik weer met de bus richting Christchurch vertrokken en daar zit ik nu nog steeds. Christchurch is een erg leuke stad, met een gezellig pleintje maar erg veel te beleven valt hier jammer genoeg niet.

Morgen ga ik met het vliegtuig weer terug naar Sydney om vervolgens het vliegtuig richting Darwin te pakken. Nu moet ik weer afscheid nemen van Gerald, want die vertrekt richting Brisbane om de oostkust te gaan doen.
In Darwin zie ik Brian weer en we gaan samen op maandag naar Bali voor twee weken. Ik heb er nu al zin in, vooral omdat ik de hostels erg beu ben. Iedereen maakt me elke keer wakker en daar word ik niet zo vrolijk van.
Na Bali blijf ik nog een paar dagen in Sydney en dan zit het er voor mij op helaas. Zoals het er nu uitziet vertrek ik 19 april vanuit Sydney richting Amsterdam en dan kom ik de 20ste aan op Schiphol om half 7 's ochtends. Voor diegene die zin heeft ;). Mocht er iets veranderen dan horen jullie weer van me.

Ik denk dat ik na Bali nog een berichtje erop zet en daarna kunnen jullie het aan mij zelf vragen :).

Liefs Nienke

  • 03 April 2010 - 05:42

    Dennis (Mexico):

    Hoi Nienke,

    Het is Dennis van Yvet je weet wel uit Mexico. Ik weet niet of ik al een keer een berichtje heb achtergelaten maar ik lees elke keer je verhaaltjes. Hoe mooi zijn Australië en Nieuw-Zeeland he. Heb zelf een halfjaar in Sydney voor afstuderen gezeten. Daarbij ook nog een week zuider eiland van NZ gedaan. Ik vind het echt cool wat je doet. Veel plezier nog!!

  • 03 April 2010 - 07:59

    Nicole:

    heeej nien, leuk om weer al je verhalen te lezen !! Echt gaaf dat je zo veel mogelijk uit je reis haalt !! Gaaf dat je ook nog naar Bali gaat.. maarre.. ik was eigenlijk in de veronderstelling dat je pas in mei terug zou komen.. maar ik lees dat we je 20 april al in het koude kikkerlandje kunnen verwachten...

  • 03 April 2010 - 08:58

    Ad:

    Cocktails in Bali...
    1 euro!!!

  • 03 April 2010 - 10:04

    Lisette:

    WOW! Wat een avonturen beleefd! Ik zou zo graag met jou willen ruilen! Ik denk dat ik 24 april((als het kan...) bij je op visite kom. Misschien kom ik wel eerder, maar dat weet ik nog niet zeker.

    Toedeledoki!

    Veel plezier in Bali! Tot gauw!

  • 04 April 2010 - 14:05

    Anouk:

    Erg gelachen om het verhaal over je camera! haha, wat moet jij klamme handjes gehad hebben op dat moment! Het eind is in zicht nien! Wat is dat snel gegaan he! Geniet maar lekker in Bali, veel plezier!
    Kus en tot snel weer!
    Nouk

  • 06 April 2010 - 09:38

    Eelco En Nienke:

    Hey Nien,
    Wat een mooie verhalen elke keer weer. Komt er dan nu misschien een verborgen talent boven drijven?
    Moet eerlijk zeggen dat ik wel stik jaloers ben over wat je allemaal wel niet meemaakt en ziet.
    Toch vind ik het wel langzaam aan tijd worden dat je weer terug komt hoor...
    Liefs kus.

  • 06 April 2010 - 18:57

    Sor:

    Heeej gek!!!!
    t ravijn in klimmen.... tis maar goed dak er niet bij was.

    En wat kom je snel weer thuis:D:D:D:D jippie!!!!!!!!!!! dan gaan we snel wat leuks doen!. ik ga mijn best doen om vrij te zijn de 20ste dan kom ik naar schiphol!!!!
    KUS!!!!!!
    Sor

  • 07 April 2010 - 09:51

    Pat:

    Nog 13 dagen dan ben je thuis woehoej!
    Kan het echte leven beginnen ;) zal vast even wennen zijn denk ik, maar komt goed.
    Hier is het ook eindelijk lekker weer!!!
    Geniet nog maar even lekker van Bali met Brian (pas op voor de aardbevingen en rotzooi)
    KUS PAT

  • 13 April 2010 - 06:41

    Kirsten :

    Nou, ik ben overtuigd hoor ;) Mocht ik ooit een keer die kant op gaan ga ik zeker ook naar nieuw zeeland ;) Ik schrok wel even toen je over die camera vertelde! Maar gelukkig heb je m weer.. Jeetje, dat zou wat zijn!

    Maar je zit op dit moment dus al in bali?! Is wel even een omschakeling zeker? Wel heeeel erg gaaf! Geniet er nog even van en een goede reis straks!

    Liefs Kirsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Australie :D

Recente Reisverslagen:

16 April 2010

Massages yes? Transport yes? Look in my shop yes?

03 April 2010

Nieuw Zeeland deel 2

19 Maart 2010

Nieuw Zeeland deel 1

08 Maart 2010

Verder reizend

02 Februari 2010

Even een vakantietje doen...
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 16813

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: