USA - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu USA - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

USA

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

21 April 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Hoi Allemaal,

Na een maand van stilte, hier weer een nieuw stukje. De weken in Blue River waren erg leuk. De mannen in het huis waren erg gezellig en we hebben dan ook nog een paar gezellige feestje gehad. Blijkbaar kwam ik op het goede moment, omdat iedereen aan het eind van het seizoen allerlei feestje houdt, om zo de boel leuk af te sluiten. Ook hadden ze vanuit het resort nog een ski dag geregeld voor al het personeel. Ik mocht dus mee de helikopter in en van de berg naar beneden roetsen. De helikopter vlucht was echt geweldig. Je hebt een onwijs mooi uitzicht over alle bergen, en met name hoe groot het gebied wel niet is. Eenmaal boven op de berg aangekomen moest er natuurlijk naar beneden geskied worden. Deze sneeuw is anders dan de sneeuw die ik gewend was, lees poeder sneeuw, dus bij mijn aller eerste bocht viel ik al om. Dat was een goed begin van mijn tocht naar beneden. Maar ik heb het gered tot beneden :). Weer een nieuwe ervaring om af te strepen.

Nadat ik klaar was met werken op 4 april zijn we, Gerald en ik, vertrokken met de bus naar Vancouver. Eenmaal daar aangekomen ontmoette ik voor he teerst Annika. Zij had met Gerald gewerkt in Blue River en wilde graag met ons mee op reis gaan. Maar eerst moest er een auto zien te komen. Dus wij de dag erna op zoek naar een auto. Het krappe budget liep natuurlijk niet mee, maar het is ons gelukt om een prachtige auto te vinden, genaamd Ronda. Gerald geeft haar elke ochtend even een knuffel zodat ze ons hopelijk brengt daar waar we willen wezen.

Woensdag 7 april kon dan eindelijk de reis beginnen. Wij met Ronda op weg naar de USA. Geen problemen ondervonden bij de grens. Eigenlijk wilde we naar Seattle de eerste dag, maar het bleek best lastig om daar een camping te vinden dus zijn we maar iets verder naar beneden gereden. De eerste nacht in mijn tentje was een hel. Wat was het onwijs koud…… Ik had natuurlijk ook geen warme pyjama broek bij me dus ik had erg veel kou geleden. De daarop volgende dag zijn we dan ook maar naar een Wallmart gegaan om dat sort spullen te komen en meteen ook even een fleece dekentje aangeschaft. Ik ging het niet meer koud krijgen :).

Al redelijk snel waren we in San Fransico. Dit kwam omdat het in de staat Oregon heel de tijd onwijs hard aan het regenen was en waar daar niet zo’n zin hadden om daar te kamperen. Voor het eerst in mijn leven ook in een motel geslapen. Kan ook weer van het lijstje af.

In San Fransico konden we bij vrienden van Gerald slapen. Wat een lieve mensen waren dat. Annika en ik zijn een dag San Fransico in geweest. We hebben daar het beroemde trammetje gepakt om zo bij de havens te komen. Wat is San Fransico een mooie stad. Helaas hadden we geen tijd meer voor de Golden Gate Brigde. Maar die gaan we bewonderen op de terug weg naar boven. Die avond heb ik ook nog heel leuk de eerste twee afleveringen van Games of Trones kunnen kijken. Ik was helemaal gelukkig. En als toppunt hadden Carla en Ronald, de vrienden van Gerald, voor een onverheelijke maaldtijd gezorgd. Echte Chineese hot pot.

Na ons avontuur in San Fransico zijn we door gereden naar Yosemite National Park. Hier hebben we drie dagen de tijd gehad om ons te vermaken. Weh ebben de eerste dag een hike gedaan naar Vernall Fall. En de tweede dag hebben Gerald en ik een hike gedaan naar Yosesmite upper Fall. De laatste was een erg pittige hike. Het was al zigzagend 740 meter klimmen, maar het uitzicht boven op de waterval was geweldig. Je kon een heel groot stuk van het park zien. Naar beneden was iets minder, lees Nienke liep op haar all stars en die hebben niet echt een profiel dus ik gleed best vaak uit over de stenen. Ach kann ik zeggen dat ik de Kings Canyon in Australie op slippers heb gelopen en deze hike op mijn all stars :).

Vervolgens zijn we verder gereden naar Sequio National Park en daar hebben we genoten van de prachtige bomen en de natuur. Hier konden we helaas alleen niet overnachten dus hebben we ons bezoek aan dit park kort gehouden. En op dit moment zitten we in San Diego. We zijn in 1 streep door gereden naar San Diego. Dit omdat we hierna naar LA gaan. Daar ontmoeten we Manuel (ook iemand die in Blue River gewerkt heeft) en die gaat weer verder met ons mee op pad. We gaan dan richting Las Vegas en Death Valley etc…

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat in Nederland. En ik blijf jullie op de hoogte houden!

Liefs Nienke

  • 25 April 2015 - 21:27

    Pat:

    Hehe! We zaten op een nieuw verhaal te wachten! Klinkt erg gaaf allemaal! Lekker genieten hoor. Waag maar een gokje in Vegas straks... Wie weet! X Pat&Erik en een dikke kus van Emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Canada

Wereldreis deel 2

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2015

Roadtrip Canada

11 Mei 2015

USA deel 2

21 April 2015

USA

20 Maart 2015

Eerste bericht vanuit Canada
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 16821

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: