Eerste bericht vanuit Canada - Reisverslag uit Blue River, Canada van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Eerste bericht vanuit Canada - Reisverslag uit Blue River, Canada van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Eerste bericht vanuit Canada

Blijf op de hoogte en volg Nienke

20 Maart 2015 | Canada, Blue River

Hoi Allemaal,

Zo na twee weken dan hier mijn eerste reisverslag. De afgelopen twee weken is er al erg veel gebeurd. Ik zal beginnen bij het begin natuurlijk :).

Vrijdag 6 maart dan eindelijk het vliegtuig in voor mijn grote trip. De spanning was er erg 's ochtends, maar toen ik eenmaal aan het vliegen was kon ik alleen maar denken yes yes, zo blij dat ik het nu ga doen. Eenmaal aangekomen in Vancouver meteen het hostel opgezocht en ben meteen gaan slapen. De volgende morgen erg vroeg wakker. Hallo jetlag. Dus maar even op mijn gemakje gaan ontbijten. Meteen ontmoette ik twee australiers die die dag op stap gingen naar Stanley Park en naar het Aquarium. Ik mocht gezellig met hun mee op stap. Het Aquarium was niet heel bijzonder. Heb er misschien al teveel van gezien ;). Stanley Park daarin tegen was erg mooi. Geweldig om midden in de stad in een groot en mooi park rond te lopen. Daarbij was het echt fantastisch weer met 14 graden en een zonnetje. Mijn dag kon niet meer stuk. 's Avonds gezellig een aantal Ieren ontmoet en met hun nog maar even de bar in geweest.

Op zondag ben ik weer door de stad heen gaan lopen en uiteindelijk 's avonds in een metal karaoke bar beland. Ik heb me kapot gelachen.

Op maandag vertrok mijn bus van Vancoucer naar Blue River. Deze bus bracht me naar Gerald toe, om te werken, maar bovenal ook om te skien. De bus vertrok om 7 uur dus kon ik deze dag nuttig besteden met allerlei werkdingen, zoals een BSN nummer aanvragen, bankrekening open etc. De bus zou uiteindelijk 's nachts om 3 uur aankomen in Blue River (lees een gehucht waar ik echt helemaal niets te doen is). Dus ik kwam letterlijk aan in middel of nowhere. Dat maakte niks uit, want Gerald zou me oppikken om naar ons huis te gaan. Dan kon ik daarna lekker gaan slapen. Toen ik om 3 uur uit de bus kwam, geen Gerald. Ik dacht ach die is misschien wat later die zal zo wel komen. Ik ben uiteindelijk in een motel gaan zitten omdat het hier erg koud is. Na een uur nog steeds geen Gerald. Goed die is waarschijnlijk in slaap gevallen en is niet meer wakker geworden. Uiteindelijk heb ik om 6 uur 's ochtends het resort gebeld waar ik zou gaan werken en heeft iemand mij opgehaald. Toen ik aankwam in het ons huis lag Gerald nog steeds te slapen.... ik heb toen heerlijk een glas water over zijn gezicht gegooid :). Hij was meteen wakker.

Op woensdag begon mijn eerste werkdag in Housekeeping. Heerlijk bedden opmaken, poetsen, stofzuigen etc. Het zijn fijne dagen om te werken en het verdiend ook nog eens. Je hebt elke week ook twee dagen vrij dus dat is helemaal prima. Afgelopen zondag hebben we thuis nog een feestje gegeven en ook dit was heel gezellig. Er valt in dit stadje vrij weinig anders te doen. Er is 1 lokale bar, dus eigenlijk kan je beter zelf een feestje geven.
Afgelopen dinsdag zijn we met het hele huis (lees 12 mannen en Nienke, waarvan er 11 Duiters zijn) gaan skien in Jasper. Dit is een erg mooi skigebied en ik kon weer fijn op die latten gaan staan. In het begin was het erg onwennig en moest ik er weer echt even inkomen. Wat heel fijn was, was dat 1 van die Duitse mannen erg goed kon skien en mij dus nog een aantal tips kon geven. Gelukkig ging het aan het eind van de dag een stuk beter. Hopelijk kan ik volgende week nog een dagje gaan skien, maar ik moet zeggen dat het hier nu begint te regenen dus ik weet niet of dat het er dan nog in zit. Ijzige sneeuw is niet fijn skien.

Het plan voor nu is om hier nog tot midden April te blijven werken. In de tussentijd gaan we op zoek naar een auto. Als we allebei klaar zijn met werken en we hebben een auto dan gaan we naar L.A. rijden. Lekker even de zon opzoeken en lekker op het stand gaan liggen. Daarbij schijnt de westkust van USA heel erg mooi te zijn. Eenmaal aangekomen in L.A. gaan we weer terug naar boven. We gaan dan helemaal naar Alaska toe. Tegen die tijd is het weer hier een stuk beter en krijgen we dus al het moois te zien wat Alaska te bieden heeft. Na Alaska gaan we richting Toronto/Motreal rijden. Dus dat worden heel wat kilometers die afgelegd moeten worden, waar ik heel erg veel zin in heb :).

Liefs Nienke

  • 20 Maart 2015 - 06:09

    Chris:

    heel avontuur! Mooi van dat glas water :) geniet er van!

  • 20 Maart 2015 - 07:56

    Evelien:

    He Nienke,
    Leuk om je eerste verslag te lezen! Wat een stoere chick ben je zeg! Niet opgehaald worden en dan zelf actie ondernemen en Assepoester hier nog even goed voor bedanken!

  • 20 Maart 2015 - 07:58

    Rogier:

    Ey tweeeeee

    leuk om weer eens een reisverslag van je te lezen. Have fun.

    groetjes
    rogier

  • 20 Maart 2015 - 12:52

    Mieke:

    wow!!! Klinkt leuk :-D! Ben je ook al vrouwen tegengekomen? ;-P

  • 20 Maart 2015 - 19:04

    Marijke :

    Heej lieve Nienke,
    Wat ben jij heerlijk van je leven aan het genieten! Ik ben trots op je!
    Njoy!!
    Kus Marijke

  • 20 Maart 2015 - 19:52

    Jeanneke V Oosterbosch:

    Zo lieve schat. Je bent goed bezig. Geniet ervan in dat mooie land.
    Fijn om zo mee te mogen genieten van jouw reiservaringen. Dank je wel. Kus mam

  • 20 Maart 2015 - 21:42

    Fina:

    Hahahahahahahaha Nien!! Ik heb me rot gelachen om het gedeelte van Gerald!! Ik had het kunnen weten!! Typisch Gerald!!!! Tis dat zn kont vast zit anders zou bij die ook vergeten!

  • 22 Maart 2015 - 08:32

    Lisette:

    Hey Nienke,

    Wat een geweldig mooi verhaal! Ik hoop dat je er nog meer van geniet, ik weet iig dat ik ervan geniet, om al je foto's, filmpjes en verhaalen te lezen!
    Geniet Nienke, GENIET!

    Heel veel liefs, Lisette

  • 31 Maart 2015 - 21:32

    Pat:

    Haha die gerald! Maar gelukkig goed terecht gekomen!
    Geniet van t poetsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Blue River

Canada

Wereldreis deel 2

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2015

Roadtrip Canada

11 Mei 2015

USA deel 2

21 April 2015

USA

20 Maart 2015

Eerste bericht vanuit Canada
Nienke

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 16820

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 28 Januari 2016

Canada

01 Oktober 2009 - 29 April 2010

Australie :D

Landen bezocht: