Roadtrip Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu Roadtrip Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Nienke Oosterbosch - WaarBenJij.nu

Roadtrip Canada

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

02 Juni 2015 | Canada, Toronto

Hoi Allemaal,

Nu weer een verslagje vanuit Canda. Amerika ligt al weer een tijdje achter ons en er moest natuurlijk ook een roadtrip gemaakt worden door Canada heen. We hadden nog niet genoeg kilometers gemaakt ;).
Na Vancouver zijn we naar Vancouver Island gegaan. Iedereen raadde het ons aan, omdat het een onwijs mooi eiland zou zijn. Wij netjes een reservering gemaakt zodat we om vijf uur met de boot mee konden. Eenmaal aangekomen daar werden we naar een lijn gedirigeerd. Om 5 voor 5 riep er iemand om dat de boot van 5 uur vol zat dus dat we moesten wachten op de boot van 7 uur. Maar wij hadden een reservering.... Na wat navraag gedaan, bleek dat we het zelf verkeerd hadden gedaan... woepsie.

Op Vancouver Island was de eerste stop Victoria. Hier zagen we Azim weer en ook hadden we weer even een nachtje in een hostel... weer gezellig met andere mensen wat biertjes gedronken. Voor de verandering was dat weer even fijn. Victoria niet echt goed gezien, maar daar zouden we nog terug komen. Na Victoria zijn we het eiland door gereden en kwamen we uiteindelijk uit in een national park. Hier vonden we op een camping een heel mooi plekje. Alleen wat bleek nu.... dit was een camping waar de beren gewoon door heen liepen.... Ik heb toch niet heel erg lekker liggen slapen daar... En Gerald en Azim vonden maar dat ik me aanstelde. Ach we hebben het overleefd. Hahahha
In het nationale park hebben we een leuke hike gedaan. Jammer genoeg was het weer niet echt fantastisch en wilde de auto niet starten, waardoor we minder hebben kunnen doen dan we wilde. Na het nationale park zijn we naar Tofino gegaan. Dit is een surfers plaatjes. Het was een heel gezellig stadje en we hebben daar ook lekker veel rondgelopen en van alles gezien. Na Tofino wilde we weer graag terug naar Vicotria. Alleen bleek toen we daar aankwamen dat het een national holiday was dus alles was volgeboekt. Toen besloten we maar om terug te gaan naar Vancouver en dus namen we weer de boot. In Vancouver hadden we ook erg veel moeite met het vinden van een slaapplek, maar uiteindelijk vonden we er eentje. Deze was jammer genoeg alleen heel erg duur en waren we klaar met het feit dat alles zo vol zat. En dus zijn we een dag later ook weer verder gaan rijden. Dit keer op naar Whistler.

Wat een mooie trip hadden we. Door alle bergen heen rijden alleen al was fantastisch. En we hebben daar ook onze eerste bruine beer gezien. Ja je bent in Canada dus je moet een beer gezien hebben. Whistler zelf is een leuk stadje, alleen moet je er erg veel geld voor hebben. Alles is onwijs duur jammer genoeg. En aangezien wij een beperkt budget hadden hebben we geen leuke activiteiten kunnen doen. Maar goed hiken blijft gratis :). En ook het olympisch park was gratis en leuk om even te zien... zonder alle sneeuw.

Na Whistler zijn we door gereden naar Kelowna. Hier was het schitterd weer en konden we genieten van de zon en het strand. Even geen regen. Kelowna is een mooi plaatjes, midden tussen alle bergen met een meer ertussen. Ik zou er zo kunnen wonen.

Na Kelowna zijn we weer even voor twee nachten terug gegaan naar Blue River (waar ik gewerkt heb). En daar zagen we Philip en Henry weer. We besloten om Jasper en Banff met zijn vieren te doen.

Jasper en Banff zijn echt fantastisch mooie nationale parken. We hebben er heel veel moois gezien en gedaan. En lekker gebruik gemaakt van de hot springs :). Ik denk dat je de foto's op facebook even moet bekijken voor een mooie indruk van deze parken. Kan het niet met veel woorden omschrijven...

Na Banff bracht ons de mooie rit (lees 3600 kilomter) naar Toronto. Pfff wat een rit was dit, maar we hebben het gehaald. Tussen Banff en Toronto is niet veel te zien en het is alleen maar rechtdoor rijden... Zegt de tomtom na 645 kilometer naar rechts en dan denk je jaa ik ben er.. Neee na die 645 kilomter weer 593 kilomter alleen maar rechtdoor. We hebben het in drie dagen gereden en niet veel anders gedaan dan rijden en slapen. De 1 reed en de ander sliep.

Nu in Toronto en op zoek naar een nieuwe baan. Hir blijf ik als het goed is tot eind augustus. Dus laten we hopen dat ik die baan snel ga vinden. Als iedereen even mee duimt ;).

Liefs Nienke

• 03 Augustus 2015 - 00:44

Lisette:

Hey Nienke!

Echt super, om weer te lezen hoe geweldig je het daar wel niet hebt. Ik zit hier maar een beetje jalours te zijn, te BW-en (begeleid werken) en studie te volgen.

Ik ga de volgende keer mee hoor! Maar dat gaan we dan ook zeker goed afspreken.